بیش از 11 هزار مسافر نوروزی از سرپل ذهاب دیدن کردند



محبت جمالی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسافران از جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.
وی اظهار کرد: از این تعداد مسافر سه هزار و 400 تن از گردشگران تنها از جاذبه های تاریخی و باستانی این شهرستان دیدن کرده اند.
وی اضافه کرد: بقعه مطهر احمد ابن اسحاق قمی (ره)، آبشار پیران، آبشار خلیج فارس، زیارتگاه امامزاده عباس، سراب های گرم، قلعه شاهین و ماراب و آثار تاریخی آنو بانی نی، دکان داوود، زیج منیژه، طاق گرا، دشت ذهاب و یادمان های شهید شیرودی، شهدای بازی دراز و شهدای گمنام از مناطق دیدنی شهرستان سرپل ذهاب است.
سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب گفت: ساماندهی مبادی ورودی شهر، جمع آوری صنوف غیرمجاز، بهسازی و بازسازی معابر ورودی شهر، تزئین شهر به پرچم جمهوری اسلامی و ایجاد شادابی، شور و نشاط با ایجاد روشنایی چراغ ها در المان های شهری از تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان سرپل ذهاب است.
جمالی نیا افزود: برپایی نمایشگاه ها و اجرای آئین های ملی مذهبی و جشن عشایر در مبادی شهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی شهرستان نیز همه روزه در ایام تعطیلات نوروز از اقدام های صورت گرفته برای استقبال از گردشگران نوروزی است.
وی اظهار داشت: آمادگی بخش های مختلف درمانی، داروخانه ها، نظارت بر ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری، اتخاذ تمهیدات ترافیکی، تامین امنیت، کشیک واحدهای خبازی شهرستان برای ارائه خدمات و تامین نیاز مسافران به صورت تمام وقت از دیگر اقدام های صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروزی در سرپل ذهاب است.
وی ابراز امیدواری کرد که با وجود اینکه واحدهای مسکونی و زیرساخت های سرپل ذهاب در زلزله مهیب 21 آبان 96 تخریب و دچار آسیب شد اما در ایام باقی مانده از تعطیلات نوروز شمار مسافران و گردشگرانی که این شهرستان را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب می کنند، افزایش یابد.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/7399/8066



انتهای پیام /*