ترافیک در برخی جاده های آذربایجان شرقی سنگین است



سرهنگ جواد ناموران روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه در حال حاضر در محور جلفا – تبریز، تبریز – جلفا و اهر به تبریز شاهد ترافیک سنگین هستیم، افزود: محور ایلخچی به سمت تبریز نیز با ترافیک سنگین مواجه است.
وی ادامه داد: در محور سه راهی هریس – اهر و سراب، سه راهی خواجو – هریس، بستان آباد ، کلیبر و جانانلو، صوفیان و مرند نیز ترافیک نیمه سنگین وجود دارد و در بقیه محورها ترافیک روان است.
سرهنگ نامواران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی معابر خلوت هستند بنابراین رانندگان با سرعت زیاد در این مسیرها می رانند که باعث وقوع حوادث ناگوار، تصادف و واژگونی می شود و لازم است رانندگان حتما سرعت مجاز را رعایت کنند.
وی واژگونی و خروج از مسیر را بیشترین عامل تصادفات جاده ای در استان ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه اکثر معابر دو طرفه است بنابراین سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ باعث برخورد شاخ به شاخ خودروها و در نتیجه حوادثی منجر به مرگ و مصدومیت شدید می شود.
به گفته سرهنگ ناموران خستگی بیش از حد و آلودگی نیز از جمله علل تصادفات نوروزی در جاده های استان است که از رانندگان خواهش می شود به محض احساس خستگی و خواب آلودگی ماشین را در جای امنی پارک کرده و قدری استراحت کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.
استان آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه، ۱۰۴۲ کیلومتر راه اصلی، ۱۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰۵۶۹ کیلومتر راه روستائی است.
6132/518



انتهای پیام /*