اشتغال زلزله زدگان باید مورد توجه قرار بگیرد



به گزارش ایرنا، محسن رضایی روز شنبه در حاشیه بازدید از یادمان شهید بهشتی و نمایشگاه جلوه های ایثار شهرستان قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بازدیدی که امروز با مسئولان کرمانشاه و نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی داشتیم، توانستیم گزارش دقیقی نسبت به پیشرفت کارها و مشکلات در مناطق زلزله زده به دست بیاوریم.
وی اظها کرد: کار اسکان موقت زلزله زدگان به سرعت پیش رفت ولی در بحث اسکان دایمی زلزله زدگان مشکلات جدی وجود دارد که باید حل و فصل شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کار ساخت و ساز در روستاها بهتر است، به گونه ای که بازسازی و احداث منازل دایمی برای زلزله زدگان با شتاب بیشتری پیش رفته است.
رضایی گفت: ساخت و ساز در شهر به دلیل مشکلاتی که نظام مهندسی داشته و ایجاد هماهنگی بین متولیان مربوطه با قدری تاخیر مواجه شده که امید است از هفته های آینده سرعت بیشتری به خود بگیرد.
وی مساله دیگر زلزله زدگان را معیشت آن ها بیان کرد و افزود: اشتغال، تولید و ایجاد درآمد برای زلزله زدگان مهم است.
وی اضافه کرد: آسیب دیدگان از قبل بدهی های بانکی و اقساطی را داشته اند و قدرت بازپرداخت آن را ندارند و اکنون نیز سرمایه خود را از دست داده اند و وام های جدید ساخت و ساز نیز دریافت می کنند از این رو باید برای آن ها ایجاد شغل کرد تا معیشتشان بهبود یابد.
وی عنوان کرد: مردم باید با آرامش خاطر در منازلشان ساکن شوند و مشکل معیشت نداشته باشند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این سومین سفر وی به مناطق زلزله زده کرمانشاه است، گفت: مردم این منطقه در دوران انقلاب و دفاع مقدس مرارت های زیادی کشیدند و اکنون نیز به دلیل وقوع زلزله نیازمند کمک جدی هستند و باید کاری کرد که شرایط خوبی داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید از توان خود مردم برای بهبود شرایط کمک گرفت، از نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی خواست تا پیگیر امور زلزله زدگان باشند.
رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه یازدهم فروردین در سفر به شهرستان قصرشیرین از یادمان شهید بهشتی، مناطق عملیاتی، زیرساخت های اربعین، پایانه بین المللی خسروی و مرز رسمی پرویزخان بازدید کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
8066/3012



انتهای پیام /*