شهدا با بذل جان مسیر عرفان را پیمودند



به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر شنبه در دیدار خانواده شهید سید حمیدرضا سیاهپوش اظهار کرد: شهدا با قبول همه خطرات و سختی‌ها و با بذل جان خود در راه خدا مسیری را طی کردند که همان عرفان دینی است.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: با بررسی تاریخ عرفا در طول تاریخ اسلام بزرگمردان زیادی وجود داشتند که با خرج سرمایه زیادی از خودشان تبدیل به عارف شدندو امیرمومنان (ع) در رأس همه عارفان عالم قرار دارد که با بذل جان و مال بزرگترین عارف دنیاست.
وی بیان کرد: امام علی(ع) در خطبه 160 نهج البلاغه زمانی که درباره عرفان انبیاء(ع) صحبت می‌کند، فرموده است: ‘حضرت موسی(ع) به میزانی از علف بیابان خورده بود که لاغراندام شده بود و سبزی‌ها از زیر پوست ایشان مشخص بود’ و حضرت از دیگر انبیاء نیز داستان‌هایی را بیان می‌کند تا به حضرت رسول اکرم (ص) که می‌رسند به گونه ای از سیره عرفانی حضرت تعریف می‌کنند که نشان می‌دهد پیامبر(ص) در همه فضاها عرفان عملی داشتند.
آیت الله عابدینی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) زمانی که می‌خواهند امیرمومنان(ع) را به ما معرفی کنند از حضرت می‌پرسند؛ زمانی که شهادت برای تو پیش آید چگونه صبر خواهی کرد؟ که حضرت امیرمومنان(ع) می‌فرمایند؛ ‘ یا رسول الله اینجا که جای صبر نیست بلکه جای شکر و بشارت است’.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امام علی(ع) که در صدر عارفان جهان اسلام قرار دارد و زمانی که از همه چیز خود می‌گذرند شهید می‌شوند.
وی یادآور شد: شهدا بزرگمردانی بودند که به خوبی دانستند در چه مسیری حرکت کنند و چه راهی را انتخاب کنند تا عاقبت به خیر شوند.
آیت الله عابدینی در این دیدار که همزمان با ولادت امیرالمومنین(ع) و روز پدرانجام شد، با پدر آن شهید والامقام حاج سید ابوطالب سیاهپوش به گفت و گو پرداخت.
6012/6101



انتهای پیام /*