پوشش های بیمه ای در مراکز درمانی کشور توسعه یابد



به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی عصر پنجشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: با توسعه پوشش بیمه ای باید کاری کرد تا بیماران به ‌جز درد و بیماری، نگرانی دیگری را احساس نکرده و دغدغه اقتصادی از بین آن‌ها برداشته شود.
وی در ادامه با اشاره به این که مسئولان باید بدانند که مجاهدت‌های پابرهنگان جامعه آن‌ها را بر سرکار آورده است گفت: به همین دلیل است که مسئولان باید بدانند که به قشرهای ضعیف و کم درآمد بیشترین کمک را داشته باشند.
آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: قشر ضعیف جامعه سهم بزرگی در انقلاب اسلامی داشتند؛ مسئولان برای موفقیت در انتخابات وعده‌هایی به مردم داده‌اند که نباید داده می‌شد، این وعده‌ها سبب ایجاد فاصله بین انتظارات مردم و توان واقعی دولت شده است.
وی گفت: باید کاری کنیم که فاصله بین وعده‌های انتخاباتی و اقدام های صورت گرفته کاهش یابد؛ در همین راستا دولت باید تلاش کند فاصله‌های ایجاد شده بین انتظارات و وعده‌های داده‌شده را کمتر کند و اقدام هایی انجام دهد که به الگویی در بین ملت‌های دیگر تبدیل شود.
این مرجع تقلید همچنین گفت: در ماه‌های گذشته مباحثی پیرامون مسائل مرتبط با طب اسلامی ایجاد شده است که باید نشستی مشترک بین مدیران وزارت بهداشت و متخصصان طب اسلامی انجام شود تا تجربه‌های آن‌ها در زمینه طب اسلامی شناسایی ‌شده و ادعاهای آن‌ها مورد توجه قرار گیرد، چراکه در برخی مواقع تجربه بالاتر از علم و دانش است.
آیت الله علوی گرگانی در پایان بر لزوم استفاده دستگاه سلامت کشور از کالاهای ایرانی تاکید کرد و افزود: باید در سال حمایت از کالای ایرانی داروهای ایرانی باکیفیت در مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید در آیین افتتاح بیمارستان 172 تختخوابی شهداء قم حضور یافت.
بیمارستان 172 تختخوابی شهداء قم با 16 هزار مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال به بهره برداری رسید؛ این مرکز درمانی دارای بخش های مختلف تخصصی و فوق تخصصی از جمله جراحی، داخلی، زنان و کودکان است.
1175 /



انتهای پیام /*