2خبر از شهرستان های ابرکوه و یزد



رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: در اجرای طرح خودکفایی مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال 1396، 180خانوار خودکفا شدند.
سید جلال حسینی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پرداخت 25میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به این خانوارها، آنها در بخش های کشاورزی ، دامداری ، خدماتی ، مشاغل خانگی ، صنفی و صنعتی مشغول به کار شدند.
این مسئول ادامه داد: یکی از اهداف راهبردی کمیته امداد ایجاد اشتغال و رساندن افراد تحت پوشش به مرحله خودکفایی است تا توانمندی اقتصادی ،فرهنگی و فکری آنها افزایش یابد.
حسینی اضافه کرد : 35میلیارد ریال بودجه پارسال در بخش های مختلف برای افراد تحت پوشش هزینه شده است .
وی با قدردانی از مشارکت خیران اظهارکرد: این میزان بودجه که بخش عمده آن کمک های مردمی بود ، برای ساخت و تعمیر مسکن ، کمک های موردی ، هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، بهداشت و درمان ، طرحهای خودکفایی ، تامین بخشی از جهیزیه مددجویان هزینه شد.
وی با بیان اینکه مردم در بحث صدقات مشارکت خوبی دارند، افزود: پارسال چهار میلیارد و 360میلیون ریال صدقه به 14 هزار صندوق اریز شد.
یکهزار و 400 خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام (ره ) شهرستان ابرکوه هستند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

**
مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: 208 هزار مسافر نوروزی از خدمات متنوع فرهنگی و امدادی پایگاه های نوروزی این جمعیت در استان بهره مند شدند.
محسن حرازی زاده به ایرنا افزود: همچنین سه هزار و 109 مسافر فریضه دینی خود را در خیمه های نماز این جمعیت ادا کردند.
وی از میزبانی مسافران کودک در فضای دوستدار کودک این جمعیت خبر داد و اظهار کرد: در طول مدت فعالیت طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در ایستگاه متعلق به نونهالان و کودکان راه اندازی شد که پذیرای چهار هزار و 60 کودک بود.
حرازی زاده با بیان اینکه در اجرای طرح یادشده چهار هزار و 153 نفر نیز از خدمات ایستگاه‌های سلامت بهره مند شدند ،ادامه داد: در این مدت 66 هزار عدد اقلام فرهنگی و آموزشی بین مسافران توزیع و 94هزار و 668 نقشه و 90 هزار بروشور هم پخش شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: همچنین با اجرای طرح سحاب توسط همیاران جوان در پارک ها و تفرجگاه های شهرستانها به 2هزار و 100 نفر خدمات رسانی شد.
وی اظهار کرد: پویش ملی « نه به تصادفات جاده‌ای» حرکتی مثبت برای کاهش بروز تصادف جاده ای است و در این مدت 15 هزار و 300 نفر در استان به این پویش پیوسته اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خاطر نشان کرد: آگاه سازی جامعه نسبت به خطر تصادف و تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این حوادث از مهمترین اهداف تشکیل پویش ملی یادشده است.
هدف اصلی از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آگاه‌سازی جهت پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث است و ساختار این طرح چهار بخش سلامت‌ محور، ایمنی محور و فرهنگی و اطلاع‌ رسانی دارد.
این طرح از 28 اسفند ماه سال گذشته در استان یزد آغازشد و تا 14 فروردین ماه جاری ادامه داشت.
7540/ 2088/ 2047/



انتهای پیام /*