پاکستان با کمک چین ماهواره به فضا فرستاد

رسانه های رسمی پاکستان امروز دوشنبه در خبری اعلام کردند که این کشور، دو ماهواره تحقیقاتی خود به نام های ‘PRESS’ و ‘PakTES-1A ‘را با کمک یک فروند موشک پرتاب ماهواره متعلق به چین، در مدار کره زمین قرار داد.

دولت پاکستان ماهواره تحقیقاتی خود را با کمک موشک ماهواره بر چینی به نام ( LM – ۲ C ) و از خاک چین به فضا فرستاده است.
بر اساس گزارش رسانه های رسمی پاکستان، ماهواره تحقیقاتی کنترل از راه دور کاملا در داخل طراخی و ساخته شده و وزن آن 285 کیلوگرم است و با کمک این ماهواره ها، تحقیق در زمینه های جغرافیایی، شرایط اقلیمی و آب و هوا توسعه می یابد.
کمیسیون تحقیقاتی فضا و لایه های بالای جو (SUPRACO) پاکستان، با همکاری چین این دو ماهواره سنجش از دور را به فضا پرتاب کرده است.
‘خالد مسعود ‘ سفیر پاکستان در چین نیز در پیامی، ارسال ماهواره تحقیقاتی به فضا از سوی دولت کشورش را نقطه عطفی در توسعه فناوری فضایی تبریک گفت و این اقدام را گام موثر برای توسعه اقتصادی اجتماعی – اجتماعی پاکستان خواند.
پیش از این نیز، ‘محمد فیصل’ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای یا اعلام اینکه ماهواری این کشور بزودی در مدار زمین قرار می گیرد، اعلام کرده بود:ماهواره بومی پاکستان در فاصله 610 کیلومتری به دور زمین می چرخد و با کمک این ماهواره تحقیق و سنجش در زمینه های جغرافیایی، شرایط اقلیمی، آب و هوا و علوم توسعه می یابد.