افزایش 10 درصدی صادرات کیوی از آستارا / دستگیری سارقان سیم در تالش



ایرج شیارکار روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: 520 هکتار از باغ های آستارا به کیوی اختصاص دارد و امسال به علت مساعد بودن نسبی شرایط جوی، محصول آن در حد انتظار و با کیفیت قابل قبول تولید و صادر شد.
وی افزود: متوسط میزان تولید کیوی در باغ های آستارا حدود 30 تن در هکتار است و بیشتر خریداران کیوی این شهرستان تجار استان های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هستند و محصول را به کشورهایی نظیر روسیه، جمهوری آذربایجان، اوکراین، ترکیه، عراق، سوریه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌کنند.
وی اضافه کرد: توزیع سم، کود، ارائه خدمات فنی و مهندسی باغبانی، تسهیلات بانکی و احداث مخازن آبیاری به عنوان خدمات جهاد کشاورزی آستارا در توسعه باغ های کیوی این شهرستان موثر بوده است.
کشت کیوی از دهه 70 در غرب گیلان رواج یافت و برخی شالیکاران با تغییر مزرعه خود به باغ کیوی، به تولید آن روی آوردند. آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و 6 هزار و 900 بهره بردار در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

**سارقان سیم های برق در تالش دستگیر شدند
فرمانده نیروی انتظامی تالش از کشف چهار فقره سرقت سیم های برق و دستگیری چهار سارق آن در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ عباس اسماعیلی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با بررسی صحنه‌های سرقت سیم های برق، 2 متهم 17 و 20 ساله شناسایی و دستگیر شدند و متهمان در بررسی های فنی پلیس، از همدستی 2 سارق دیگر با آنها و فروش سیم ها به مالخر خبر دادند.
وی افزود: با تلاش ماموران پلیس، 2 سارق 21 و 25 ساله دیگر به همراه مالخر شناسایی و دستگیر شدند و متهمان به ارتکاب چهار فقره سرقت سیم های برق اعتراف کردند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگاران: یوسف هدایتی – سیدجلال سیدمحمدی**انتشاردهنده:کبیری
7106 / 7124/7105/2007



انتهای پیام /*