دستگاههای اجرایی مازندران پاسخگویی شفاف را سرلوحه کارهای خود قرار دهند



محمد اسلامی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی مازندران افزود : نبود این پاسخگویی شفاف به همراه طولانی کردن روند انجام کارها موجب گلایه مندی و نارضایتی مردم شده است.
وی ادامه داد : بیشترین گلایه مطرح شده مردم از دستگاه های اجرایی در روزهای سه شنبه که روز ملاقات عمومی است ، تعلل در انجام وظیفه کارمند و کارشناسان ادارات است که کوتاهی در رفع آن ، زمینه اعتراض هایی را فراهم می کند.
استاندار مازندران تاکید کرد : در حالی این گره در کار اداری مردم ایجاد می کند که دولت تدبیر و امید با انجام برنامه هایی بدنبال تسریع در انجام خدمت است .
وی پاسخگویی شفاف و بهنگام به مردم را به عنوان مهمترین اولویت کاری دستگاه های اجرایی در برخورد با ارباب رجوع ذکر کرد و ادامه داد : باید شیوه فعلی که مشکل آفرین هم هست حذف و منسوخ شود .
اسلامی جایگاه روابط عمومی در دستگاه های اجرایی را ویژه خواند و اضافه کرد : اما به دلایل گوناگون این جایگاه در ادارات مورد توجه قرار نمی گیرد که خود سرآغاز بروز برخی مسائل می شود .
وی بخشی از مظلومیت نظام جمهوری اسلامی در بیان دستاوردهای نظام را ناشی از همین مساله دانست و ادامه داد : باید با تقویت این بخش شنوای و بینای ادارات این مسائل را رفع کرد.
استاندار مازندران از روابط عمومی به عنوان چشم بینا و گوش شنوا ادارات نام برد و افزود : فساد از جایی به صورت موریانه رخنه می کند که روابط عمومی ها عمدا و یا سهوا مطالب را نبینند و نشنوند .
وی ایجاد موج دلخوری و ناراحتی در مردم را از اثرات این تعلل و بی توجهی ها در ادارات برشمرد و افزود : در حالیکه دولت با صرف هزینه هایی برای اجرای برخی برنامه ها بدنبال تسهیل و دسترسی راحت تر مردم به مسئولان برای بیان مسائل آنها است .
وی به طور مثال به کمبود آب به عنوان معضل آینده مازندران و چگونگی مدیریت این نعمت الهی اشاره کرد و افزود : اجرای سیاست های راهبردی برای اجرای الگوهای مصرف آب در کشاورزی به همراهی و مشارکت کشاورزان و روستاییان نیاز است.
اسلامی ادامه داد : اینجاست که هنر روابط عمومی برای انتقال این سیاست ها به افراد نشان داده می شود که چگونه با اطلاع رسانی ، مردم را همراه با اجرای این سیاست ها می کند .
وی از تعدد کانال های تلگرامی با انتشار انبوهی از اطلاعات و اخبار بی محتوی آسیب زا نام برد و افزود : مدیران این کانال ها با سواستفاده از فضای برخی اعتراض ها ضربات خود را به نظام و دولت وارد می کنند .
استاندار مازندران ادامه داد : تشکیل تیم مشورتی رسانه ای متشکل از کارشناسان و نخبگان این عرصه برای تولید محتوی با کیفیت و تزریق آن به رسانه های مازندران برای جلوگیری از این ضربات تاثیر گذار است.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899



انتهای پیام /*