چند خبر کوتاه از شهرستان ری



** برگزاری کارگاه های آموزش سبک زندگی سالم در مدارس منطقه 19
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 19 روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی سالم در مدارس نواحی پنجگانه این منطقه خبر داد.
حمید بهرامی گفت : براساس تعریف سلامت از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت، سلامت در چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی تعریف می شود .
وی در ادامه تصریح کرد: شواهد علمی کافی برای اتخاذ رفتارهای پیشگیرانه و عوامل اجتماعی و محیطی موثر بر سلامت وجود دارد که از ابتلا به بیماری های جسمی و روانی ، مرگ های زودرس و معلولیت جلوگیری می کند و مجموعه این توصیف ها در قالب سبک زندگی سالم تعریف می شود .
وی درتشریح محتوای بسته های آموزشی سبک زندگی سالم افزود: در طراحی این بسته ها ازمقالات و منابع علمی و به خصوص توصیه های سازمان جهانی بهداشت استفاده شده است، ضمن اینکه این مجموعه شامل 10 بسته کارگاهی از قبیل سلامت و زندگی، ایمنی در زندگی،تغذیه سالم، فعالیت جسمانی، دوری جستن از مصرف سیگار و قلیان، دوری جستن از مصرف مواد و الکل، سلامت روان، سلامت معنوی، سلامت اجتماعی و مولفه های اجتماعی سلامت است که در این کارگاه ها مطرح و به شهروندان آموزش های لازم داده می شود .
معاون شهردار منطقه با اشاره به اینکه ده بسته آموزشی به شکل ‘ کارگاه آموزشی’ طراحی شده است که محتوای هر بسته شامل فیلم، دفترک آموزشی فراگیر برای هر کارگاه، کاربرگ آموزش( شامل برنامه و اهداف کارگاه، کارگروهی و خودارزیابی) و کاربرگ ارزشیابی ویژه هر کارگاه است .
به گفته وی این کارگاه ها توسط مربیان و کارشناسان اداره سلامت در مدارس، سرای محلات برگزار می شود و تلاش می شود به منظور بالابردن سطح مشارکت و تسلط بیشتر افراد شرکت کننده در کارگاه تمامی شرایط لازم فراهم شود .

** کتاب «دنیای درون ما» در شهرری منتشر شد
کتاب «دنیای درون ما» نوشته سید عبد الله سادات مدنی از مجموعه آثار راهی به آگاهی با موضوع گفتاری در انسان شناسی و رانشناسی به همت انتشارات سیمع در شهرستان ری منتشر شد.
در فصل اول این کتاب مطالب خودشناسی، هدف از خودشناسی، رویکرد انسان به آگاهی، رشد در زمینه های مختلف، ابزارهای خود مدیریتی، الگوی ثابت ادراکی شناختی، احترام به خود عامل تغییر خویشتن و تغییر رفتار بیان شده است.
در فصل دوم نیز لذت و رضایتمندی، بالاترین لذت انسان، زندگی با شوق، توجه به رغبت در انجام کار ، آثار تمرکز بر مشکلات و سختی ها، شکست لذت های کاذب و لذت نوع دوستی به چشم می خورد.
فصل سوم هم ویژگی های انسان‌های موفق، مهارت حل مسئله، راهی برای کاهش خطای ذهنی، رهایی از اسارت های گذشته و آینده، منبع کنترل درونی و تکیه بر خود بیان شده است.
در فصل های چهارم، پنجم و ششم نیز مطالبی با عنوان های باورها و نقش آن در مدیریت انسان، الگوی ذهنی، شناسایی مبنای عملکرد خود، باور به بدشانسی، معنویت درمانی، پذیرش خویشتن، ابرازگری و شیوه های آن، خودارزشمندی و احترام به خود عامل ابرازگری، ناتوانی در رد خواسته دیگران دیدن اشتباهات خود در دیگران، هیجان‌ها و مدیریت آن، ابعاد خود مدیریتی و برآوردن امیال و نقش آن در پرورش اراده، آمده است.
کتاب «دنیای درون ما» نوشته در قطع رقعی و 164 صفحه چاپ و منتشر شده است.

** تجلیل از حامیان حمل و نقل پاک در منطقه 20
به گزارش ایرنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 همزمان با هفته هوای پاک و به منظور ترویج حمل و نقل پاک از شهروندانی که برای تردد درون شهری از دوچرخه استفاده می کنند، تجلیل کرد.
ابوذر ریاضی سه شنبه شب در مراسم تجلیل از حامیان حمل و نقل پاک، گفت: خودروها نقش مهمی در افزایش آلاینده ها دارند و استفاده از دوچرخه راهکار ساده و ارزانی برای کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا به شمار می آید.
وی هفته هوای پاک را فرصتی برای ایجاد حساسیت و توجه بیش از پیش به ترویج فرهنگ استفاده از حمل ونقل عمومی و دوچرخه سواری دانست و افزود: 120دستگاه دوچرخه در اختیار همکاران منطقه 20 قرار گرفته است تا مدیریت شهری در استفاده از حمل ونقل پاک پیشگام شود.
وی ادامه داد: برای ارائه آموزش های تخصصی و آئین نامه ای به شهروندانی که مایل به استفاده از دوچرخه در سفرهای درون شهری هستند، آمادگی لازم داریم.
ریاضی به استقبال گسترده شهروندان در همایش دوچرخه سواری خانوادگی بوستان ترافیک نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه به مناسبت هفته هوای پاک طی 2 روز برگزار شد و بیش از 300 نفر از شهروندان منطقه 20 با حضور در محوطه بوستان ترافیک، رکاب زدند.
وی حضور توان یابان ذهنی و جسمی که طی روزهای گذشته آموزش دیده بودند را از نقاط قوت این همایش ورزشی برشمرد و یادآور شد: سامانه دوچرخه سواری بوستان ترافیک منطقه 20 فعال است و علاقه مندان می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16 و روزهای پنج شنبه از ساعت 8 تا 13 از امکانات این سامانه بهره مند شوند.
6003
انتشار: روح اله صائب



انتهای پیام /*