تداوم بارندگی ها در کردستان تا یکشنبه / کاهش دمای هوا در روزهای آینده



علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به علت وزش باد، وجود مه و به تبع آن بروز کولاک برف و کاهش دید بویژه در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان، امکان اختلال در تردد خودروها نیز پیش بینی می شود.
وی افزود: پیش بینی می شود بیشترین میزان فعالیت این سامانه امروز تا اوایل صبح یکشنبه و در بخش های غربی و شمالی استان (مریوان، بانه و سقز) باشد.
پناهی تاکید کرد: بدنبال عبور این سامانه از آسمان کردستان، از اواخر روز یکشنبه جوی نسبتا آرام و پایدار بر سطح استان حاکم می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: از امروز تا آخر هفته جاری، دمای هوا 10 تا 12 درجه سانتیگراد کاهش پیدا می کند و سرما و یخبندان شدید بویژه در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه تمامی نواحی استان را در بر می گیرد.
پناهی به میزان بارندگی ها در شبانه روز گذشته در بخش های مختلف استان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت سقز با 12،9 میلی متر بیشترین بارندگی و سنندج با 0،1 میلی متر کمترین میزان بارش را داشته است.
به گفته وی، زرینه با حداقل دمای منفی 7 درجه و کامیاران و سلین هر کدام با حداکثر 13 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان کردستان در شبانه روز گذشته بودند.
وی اضافه کرد: دمای هوای سنندج نیز در شبانه روز گذشته بین صفر و 12 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
امسال میزان بارندگی ها در کردستان با 107 میلیمیتر بارش نسبت به سال زراعی گذشته 23 درصد کاهش یافته است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102



انتهای پیام /*