معاون شهردار تهران: شهرداری به 87 هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد



به گزارش ایرنا، حجت الله میرزایی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران گفت: شهرداری تهران به شدت نیازمند انضباط و مدیریت موثر مالی است تا طرح های نیمه تمام را تکمیل کند.
وی با بیان اینکه 80 درصد درآمد شهرداری تهران ناشی از ساخت و سازها بوده است افزود: بخش بزرگی از این درآمدها ناشی از فروش تراکم بوده است که برای تحقق این درآمد بسیاری از قوانین نادیده گرفته و تخلفاتی در طرح جامع و تفصیلی تهران شده است.
میرزایی گفت: در 3 ساله اخیر حدود 110 هکتار از باغات شهر تهران از بین رفته و تبدیل به واحد مسکونی شده که بیشترین تخلف در منطقه 22 تهران بوده است و موجب از بین رفتن محیط زیست مناسب در تهران شده است.
وی گفت: اختلافات دولت ها و شهرداری ها در دوره های قبل همچنین فرصت جذب سرمایه گذاری خارجی و منابع بخش خصوصی را از بین برده است ضمن اینکه توسعه بزرگراهی در تهران نیز به افزایش آلودگی هوا منجر شده است.
میرزایی با بیان اینکه شهرداری تهران رفع آلودگی محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک و ایمن سازی شهر در مقابل بلایای طبیعی را از اولویت های خود در تدوین برنامه 5 ساله سوم شهر تهران می داند ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان، حکمرانی مبتنی بر شفافیت و پاسخگویی و مشارکت همگانی مدنظر شهرداری است.
وی با بیان اینکه ایران در مسیر شفافیت اقتصادی و مبارزه با مفاسد در این زمینه جایگاه مناسبی ندارد افزود: بر اساس یک نظر سنجی شهرداری در صدر نهادهایی است که از سوی مردم به فساد متهم شده است که برای اصلاح این وضعیت نیز باید برنامه ریزی مناسب کرد.
میرزایی همچنین با بیان اینکه 500 هزار واحد مسکونی مازاد در تهران وجود دارد افزود: این وضعیت در حالی است که چند صد هزار واحد مسکونی نیز در حال ساخت است.
وی گفت: تهرانی ها روزانه 55 دقیقه از وقت خود را در رفت و آمدها از دست می دهند ضمن اینکه 70 درصد خودروهای تهرانی ها در حالت پارک به سر می برد که این وضعیت تهران را به پارکینگ عظیم خودروها تبدیل کرده است.
نشست شورای برنامه ریزی استان تهران به ریاست مقیمی استاندار تهران و با حضور مدیران ادارات مرتبط با دستور کار بررسی فرایند تدوین برنامه 5 ساله سوم شهر تهران از سوی شهرداری تهران، سند آمایش استان تهران و میزان جذب اعتبارات تملیک دارایی استان تهران از سوی ادارات برگزار شد.
خبرنگار: محمد بیدارمنش**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/6139//1348



انتهای پیام /*