معابر شهر قزوین با کمک 500 نیرو در حال برف روبی شد



به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، علی صفری افزود: مسیر حرکت عابران پیاده و مسافران و همچنین مسیر سواری‌ها به داخل پایانه مسافربری آزادگان نیز برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است.
وی اضافه کرد: از زمان شروع بارش برف نیروهای خدمات‌رسان شهرداری با 14دستگاه کامیون برف‌روب، 4 دستگاه نمک‌پاش مکانیزه، 2 دستگاه گریدر برف‌روب و 4 دستگاه کامیون نمک‌پاش دستی به برف‌روبی در شهر پرداختند و همچنین پل‌های عابر پیاده، به‌خصوص پل‌های غیرمسقف شهر برف‌روبی و به صورت مرتب بازرسی شدند.
صفری ادامه داد:همچنین با تلاش 118 نیروی عملیاتی و 15 کارشناس نظارتی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، عملیات برف‌روبی، رسیدگی و حفاظت از درختان و درختچه‌های فضای سبز در حال اجرا است.
شهردار قزوین گفت: با آماده‌باش نیروهای نظارتی و عملیاتی در طول روز گذشته به 217 مورد شکستگی شاخه و بخش‌هایی از تاج درختان رسیدگی شده و معابر 15 بوستان با اولویت بوستان‌های بزرگ برف‌روبی شده است.
صفری افزود: برف‌ تکانی از حدود 11 هزار درخت، جمع‌آوری شاخه‌های شکسته و آسیب‌دیده، هرس و رفع خطر از 181 اصله درخت از جمله اقدامات انجام‌شده سازمان فضای سبز شهرداری قزوین در طی روزهای اخیر است.
وی ادامه داد: همچنین در معابر منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین برف‌روبی، شن‌ریزی و نمک‌پاشی انجام شده است.
وی تصریح کرد: فعالیت تمام اتوبوس‌ها در سطح شهر و انتقال مسافران گرفتار در برف و کولاک در آزادراه قزوین به زنجان به مساجد سطح شهر از دیگر اقدامات صورت‌ گرفته طی این مدت بوده است.
صفری اضافه کرد: پخش شن و نمک توسط کامیون در سطح توقفگاه ها، انتشار توصیه‌های لازم به رانندگان و راکبان موتورسوار از دیگر اقدامات انجام‌شده است.
شهردار قزوین ضمن تاکید بر آماده‌باش کامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: کارکنان این سازمان در طول 24 ساعت گذشته در 13 عملیات امدادرسانی شرکت کرده‌اند.
وی امدادرسانی به شهروندان و عملیات برف‌روبی در ناحیه منفصل شهری اندیشه را نیز از جمله اقدامات انجام‌شده برشمرد.
صفری اضافه کرد: به منظور ایمن‌سازی معابر و مکان‌های عمومی شهر در برف همچنین چند هزار کیسه ماسه در بین مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و مکان‌های عمومی شهر توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه گرم خانه شهرداری قزوین در این شب‌های سرد و برفی میزبان افراد کارتن‌خواب است،تاکید کرد: تمامی نمازخانه‌های سطح شهر نیز آماده خدمت‌رسانی به افراد گرفتار در برف است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در اکثر خیابان‌های اصلی شهر برف‌روبی انجام شده است، اظهار کرد : شهروندان همچنین می‌توانند با مراجعه به سازمان پسماند شهرداری قزوین و مخازن تعبیه‌شده در سطح معابر، برای شن‌پاشی و نمک‌پاشی کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی، کیسه‌های ماسه‌نمکی دریافت کنند.
بارش برف در هفته جاری موجب تعطیلی مدارس شهر قزوین طی روز قبل و امروز شد.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی



انتهای پیام /*