ممنوعیت استفاده نامتعارف از تلفن همراه در بیمارستان ها



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وبدا)، علیرضا عسگری در مورد جزئیات ممنوعیت استفاده غیرمتعارف از تلفن همراه و ورود به شبکه های اجتماعی در شیفت فعال و موظف کاری در مراکز درمانی افزود: براساس گزارش های رسمی، در ایران سرانه مصرف از فضای مجازی و گوشی موبایل، سه برابر متوسط دنیا است و استفاده بیش از حد از موبایل و فضای مجازی بیمارگونه است و تمامی صنوف و اقشار را شامل می شود.
وی تصریح کرد: هر عاملی که در حین خدمت، فرد را از انجام وظیفه بازدارد یا بر کیفیت مطلوب خدمت تاثیر بگذارد، ناپسند است و باید اصلاح شود.
عسگری با بیان اینکه نظام سلامت در کشور، قله خدمت رسانی به مردم است، گفت: نظام سلامت در کشور ما بهترین کارکنان و پرسنل را دارد و برازنده این مجموعه است که اگر اشکالی هرچند محدود در سطح ملی وجود دارد، برای اصلاح آن کوشید و البته با در پیش گرفتن این مشی جدید، مجموعه خدوم سلامت می توانند پیشقراولان اصلاح رفتار در کشور باشند.
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وقتی که این موضوع از تریبون وزارت بهداشت بیان می شود، به این معنی نیست که دچار معضل بزرگی شده ایم بلکه برعکس نشان دهنده این است که اهتمام جدی در جهت ارتقای سطح خدمات و جلوگیری از آسیب احتمالی هستیم.
وی با بیان اینکه در گام نخست، رویکرد ما ارشادی و اصلاحی است و امیدواریم با عطف به بخشنامه و دلایل و مستندات، این رفتار اصلاح شود، گفت: در اتاق های عمل، اورژانس ها و بخش های ویژه این موضوع ممکن است بیشتر به چشم آید و از طرفی این استفاده بی رویه از تلفن همراه می تواند به عفونت های بیمارستانی دامن زند.
عسگری اظهار کرد: برخی از دستگاه های حساس بیمارستانی در اتاق عمل و بخش های ویژه ممکن است اختلال عملکرد پیدا کنند و همراه بیمار زمانی که می بیند، پرسنل بیمارستان دائم گوشی به دست دارند، دچار بی اعتمادی به سیستم درمانی می شود و از همه مهم تر اینکه حریم خصوصی بیمار به خطر می افتد.
این مقام مسئول وزارت بهداشت یادآور شد: در بسیاری از کشورها جدا از متعارف و غیرمتعارف، پرسنل، حق بردن تلفن همراه به داخل بخش و شیفت کاری را ندارند و بنابراین می توان گفت، با در نظر گرفتن استانداردها، این یک تصمیم بزرگ ملی است تا یک رفتار غیرهنجار اصلاح شود.
عسگری با بیان اینکه جای این بخشنامه در سیستم درمان خالی بود، تصریح کرد: با استقرار این بخشنامه در بیمارستان ها و مراکز درمانی، هم خدمت گیرنده و هم خدمت دهنده سود می برند، چراکه بیمار خدمت صحیح دریافت می کند، خدمت دهنده نیز عاری از هرگونه خطا به کار خود ادامه می دهد.
اجتمام**3229**6075
تنظیم: حنانه شفیعی** انتشاردهنده: زهرا هجینی نژاد
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej



انتهای پیام /*