کرمانشاه مقصد گردشگری نوروز 97



به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در ستاد سفرهای نوروز 97 با بیان اینکه باید تلاش کنیم گردشگری با اقتصاد استان گره بخورد؛ افزود: رونق گردشگری منجر به افزایش سرانه درآمد مردم می شود لذا همپای اداره میراث فرهنگی، شهرداری ها و فرمانداری ها نیز باید جذب گردشگر را در دستور کار ویژه خود قرار دهند.
بازوند ادامه داد: امروز شاهد افزایش نقدینگی در جامعه و قرار گرفتن سفر در سبد خانوارهای ایرانی همانند پوشاک، مواد غذایی و بهداشت هستیم لذا در چنین شرایطی استان هایی که مقصد گردشگری هستند در 15 روز ایام نوروز 2 هزار میلیارد تومان درآمد دارند و ما نیز باید این هنر را داشته باشیم که این درآمد را از طریق گردشگری به دست بیاوریم.
به گفته او، تبدیل شدن به مقصد گردشگری نیازمند سرمایه گذاری سالیانه 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری است به گونه ای که حداقل بتوان برای 24 ساعت از یک گردشگر از نظر اسکان و پرکردن اوقات فراغت نگهداری کرد.
بازوند همچنین بر ایجاد جاذبه های دست ساز نظیر پارک آبی و غیره تاکید کرد و گفت: کشورهای جنوب شرق آسیا نظیر مالزی با ایجاد جذابیت های دست ساز توانسته اند یک و نیم برابر درآمد نفتی ایران از طریق گردشگری درآمد کسب کنند.
وی بیان داشت که زیباسازی شهرهای استان باید در دستور کار ویژه شهرداران و فرمانداران قرار بگیرد به گونه ای که هر کسی که وارد استان شد خاطره خوبی برایش ایجاد شود.
بازوند در ادامه بر مشارکت مردم در توسعه گردشگری تاکید کرد و خواستار سختگیری نکردن نسبت به افرادی شد که کنار جاده ها خدمات می دهند.
استاندار کرمانشاه همچنین خواستار توجه جدی به تبلیغات برای جذب گردشگر شد و گفت: مسئولان استان باید برای تبلیغ در صدا و سیما و اتوبان ها از طریق مشارکت با حمایت کننده مالی اهتمام داشته باشند.
بازوند ضمن اینکه بر جمع آوری معتادان متجاهر تاکید کرد؛ از شرکت پخش فرآورده های نفتی استان نیز خواست در خصوص ساماندهی وضعیت نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی بین راهی جایگاه های سوخت استان تذکر داده شود و در صورت امتناع به مدت 48 ساعت سهمیه سوخت این اماکن قطع شود.
وی همچنین از دستگاه های اجرایی استان خواست تا برای نوروز 97 نمای ساختمان هایشان را نور پردازی کنند.
استاندار کرمانشاه در پایان آقایان بهرام نژاد و سلیمانی را به عنوان بازرسان ویژه خود در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاه های مختلف در ایام نوروز در کل شهرهای استان معرفی کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
کتیبه داریوش هخامنشی تنها اثر تاریخی استان کرمانشاه است که تاکنون ثبت جهانی شده است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی



انتهای پیام /*