فرمانده سپاه فردوس: انقلاب اسلامی دامنه اثرگذاری جهانی دارد



سرهنگ پاسدار ماشاءالله محمودی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از حوادث بزرگ تاریخی نه در ابعاد جغرافیایی و نقطه آغاز خود می‌ایستند و نه از نظر زمان در ظرف محدودی متوقف می‌شوند بلکه از یک مکان خاص شروع می ‌شوند ولی دامنه اثرگذاری، پیامدها و بازتاب‌های آن جهانی است.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی بعد از 2 دهه مبارزات امام خمینی (ره)، مردم و روحانیت با رژیم پهلوی در بهمن ماه 1357 به پیروزی رسید که تاثیرات بسزایی در زمینه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در سطح داخل، منطقه و جهان گذاشته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس تصریح کرد: رهبری امام راحل و مردمی بودن انقلاب اسلامی سبب شد که مردم بدون سلاح، رژیم دیکتاتور و مسلح پهلوی را ساقط کنند و قدرت‌های حامی آن بویژه آمریکا نتوانستند مانع سقوط یکی از متحدان خود در غرب آسیا شوند.
وی انقلاب اسلامی را بزرگ‌ترین افتخار ملت مسلمان ایران دانست و یادآور شد: این انقلاب مهم‌ترین حرکت اسلامی و جنبش انقلابی در تاریخ اسلام و متاثر از فرهنگ عاشورایی سیدالشهداء (ع) در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) بوده است.
محمودی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای احیای هویت دینی و نفی هر گونه خودباختگی بود که توانست این باور را میان ملت‌های مسلمان ایجاد کند و زمینه‌ساز بیداری اسلامی شود.
وی همچنین از برگزاری 140 عنوان برنامه مختلف در ایام دهه فجر امسال خبر داد و افزود: میثاق با شهدا، گلباران نمادین سالروز ورود امام به میهن، دیدار با امام جمعه، برگزاری میقات صالحین در میعادگاه‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و برگزاری میز خدمت در مساجد با حضور متخصصان اقشار بسیج و مسئولان شهرستان از جمله این برنامه هاست.
فرمانده سپاه فردوس برگزاری گشت‌های محله محور بسیج، افتتاح پایگاه‌های بسیج، یادواره شهدا، اعزام کاروان راهیان نور بسیج دانش آموزی برادران، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، برگزاری نشست‌های روشنگری، محافل انس با قرآن بیاد امام و شهدا، مسابقات متنوع ورزشی، پیاده روی خانوادگی، پخش فیلم و کلیپ‌های جشنواره عمار در روستاها و اعزام راویان انقلاب به مدارس را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال ذکر کرد.
وی ضمن دعوت از مردم ولایت‌مدار و بصیر شهرستان فردوس برای حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: آخرین برنامه دهه فجر امسال، شرکت منسجم و یکپارچه و باشکوه آحاد ملت به ویژه بسیجیان شهرستان در راهپیمایی 22بهمن است که یک بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان می‌کشانیم.
شعار دهه فجر 96 ‘سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه جانبه و اقتصاد مقاومتی’ اعلام و امروز ( 14 بهمن ) با عنوان ‘انقلاب اسلامی؛ جوانان، خودباوری و پیشرفت علمی’ نامگذاری شده است.
شهرستان فردوس با پنج هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 42 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله 195 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9865*3028
خبرنگار: اعظم جمالی * انتشار: رسول محمدحسنی



انتهای پیام /*