مشاور وزیربهداشت درامورکارآفرینی: نظام سلامت سالانه برای 60 هزارنفرشغل ایجاد می کند



به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد میرزابیگی از امضاء تفاهمنامه مشترک بین وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال پزشکی خبر داد و افزود: امروز جلسه مشترکی با حضور وزرای بهداشت و رفاه، معاونان این دو وزارتخانه و روسای سازمانهای وابسته برگزار شد و در این جلسه گزارشی در باره تدوین سندکارآفرینی و اشتغال و نحوه حمایت از اشتغال در نظام سلامت ارائه شد.
وی گفت: در این جلسه پس از بحث و بررسی درباره مفاد تفاهمنامه و سند ایجاد اشتغال و کارآفرینی درسال جاری و سال 97، تفاهمنامه مشترک به امضای وزرای بهداشت و رفاه رسید و مقرر شد، کمیته مشترکی از دو وزارتخانه با محوریت ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال وزارت بهداشت اجرایی شدن مفاد تفاهمنامه را پیگیری کنند.
وی از اختصاص تسهیلات و حمایت های وزارت بهداشت برای اشتغال در طرح های نظام سلامت به عنوان اخبارخوش برای جویندگان کار در نظام سلامت نام برد و گفت: ازهمه فعالان در عرصه خدمات سلامت، حداقل در 20 سر فصل کاری حمایت خواهیم کرد و کارآفرینان عرصه نظام سلامت را با برخورداری از تسهیلات اشتغال و کارآفرینی، حمایت خواهیم کرد.
میرزابیگی افزود: حمایت ازتوریسم سلامت، حمایت ازهوم کر(مراقبت درمنزل)، حمایت از تشکیل مراکزجامع مراقبت های پرستاری، راه اندازی دانشکده های غیر دولتی، حمایت از مراکز خدمات سلامت و راه اندازی مراکز مهارت های نظام سلامت از جمله سر فصل های مورد حمایت ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال خواهد بود.
وی همچنین از تصویب و اجرای رشته مقطع کارشناسی ارشد کارآفرینی در نظام سلامت ، راه اندازی دوره های کوتاه مدت، تهیه منابع لازم برای توسعه دانش و فرهنگ کارآفرینی در نظام سلامت خبر داد و گفت: اگر می خواهیم به دنبال اشتغال پایدار و مولد باشیم ،ناگزیریم دانش و فرهنگ کارآفرینی در نظام سلامت را توسعه و تعالی ببخشیم.
میرزابیگی افزود: ماحصل این تفاهم نامه، دستاوردهای مبارکی برای جوانان و افراد جویای کارخواهد بود و امیدوارم حداقل سالانه برای تعداد 60 هزار نفر در عرصه های حرفه ای و غیر حرفه ای در نظام سلامت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایجاد شغل شود.
تفاهمنامه امضاء شده بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل هشت ماده و 29 بند است و طی یک ماه آینده راهکارهای اجرایی و دستورالعمل های عملیاتی آن به سراسر کشور ابلاغ می شود.
اجتمام**3063**1193*1724
تنظیم:افشین شاعری* انتشار: حسین فتح الهی



انتهای پیام /*