کاهش 27 درصدی جرائم خشن در استان کرمان



به گزارش ایرنا، سردار رضا بنی اسدی روز شنبه در آیین اختتامیه طرح یار مهربان و پاکسازی جنوب و شرق استان کرمان، ضمن تقدیر از اعضای شورای تأمین، دستگاه قضایی، ائمه جمعه، آموزش و پرورش ،فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه افزود: وجه تمایز این رزمایش مبحث طرح اجتماعی و یار مهربان است که با همکاری همه دستگاه های اجرایی با موفقیت با پایان رسید.
وی با اشاره به آمار کشفیات این عملیات که در 11 استان جنوبی و شرقی استان کرمان اجرا شد گفت: در این عملیات مشترک 21 قاتل فراری دستگیر، سه تن و 800 کیلوگرم موارد مخدر کشف،355مورد سرقت، 21 دستگاه خودروی سرقتی، 41 دستگاه موتورسیکلت نیز کشف شد.
سردار بنی اسدی تصریح کرد: سهم جنوب و شرق استان کرمان از کشفیات این عملیات در بخش های مختلف شامل 89 درصد مورد درگیری با اشرار، 75 درصد تیر اندازی، 63 درصد آدم ربایی٬ 91 درصد قتل مسلحانه، 85 درصد سرقت مسلحانه است.
فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: جرائم خشن 55 درصد در جنوب و شرق استان نسبت به سال گذشته کاهش و در کل استان کرمان جرائم خشن 27 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان در ادامه این آیین گفت: امنیت تا امروز متوجه نیروهای امنیتی و قضایی بوده و امنیت اجتماعی نیاز به مشارکت دستگاه های مختلف دارد و روحانیت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه ها از ارکان امنیت اجتماعی هستند.
خلیل همایی راد افزود: کشور ما بهترین وضعیت را در امنیت دارد، مرزداران ما ارتش و سپاه و نیروی انتظامی جلوی عوامل تروریستی را گرفتند و کشور ایران نسبت به کشور های همجوار بهترین وضعیت امنیتی را دارد.
وی تصریح کرد: دانش آموزان هم در زمینه امنیت تکالیف و مسئولیتی دارند و اگر بخواهیم در کشور توسعه اتفاق بیفتد باید همه باهم مشارکت کنیم همانطور که نیروی انتظامی عمل کرده و همه باید با این انگیزه کار کنند.
وی گفت: در زمینه قتل امسال در کل استان بیش از 22 درصد کاهش داشتیم اما ‌در برخی شهرستان ها این روند رو به افزایش بوده و براساس نوع جرائم باید دسته بندی کنیم اگر شهرستانی سطح خشم زیاد بود علت بروز خشم را بررسی کنیم.
همایی راد افزود: هرچه امنیت بیشتر شود اشتغال و رونق اقتصادی نیز بیشتر می شود.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه مردم هم مرجع و هم هدف امنیت هستند اظهار کرد: اگر بخواهیم ایجاد اشتغال و امنیت پایدار داشته باشیم باید همه دستگاه های اجرایی در زمینه امنیت اجتماعی مشارکت داشته باشند.
آیین اختتامیه رزمایش طرح یار مهربان و پاکسازی مناطق جنوب و شرق استان با حضور مسئولان در جیرفت برگزار شد و قبل از شروع این آیین مسئولان از نمایشگاه دستاوردهای این طرح بازدید کردند.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029



انتهای پیام /*