روشنگری درباره ادعای رفتار نامناسب یک قاضی با خانواده شهید مدافع حرم/ دعوای کودکانه با میانجیگری ختم شد/



به گزارش ایرنا از خبرگزاری میزان علی اکبر گروسی روز چهارشنبه اظهار کرد: بلافاصله پس از انتشار ادعای یک خبرنگار در فضای مجازی بررسی و استعلام موضوع در دستور کار قرار گرفت و در نهایت مشخص شد ادعای مطرح شده از سوی این فرد صحت نداشته و ماجرا آنگونه که مطرح کرده بود، اتفاق نیفتاده است.
وی افزود: بر اساس بررسی‌ها مشخص شد حدود یک ماه قبل بین دو کودک (فرزند شهید سعیدی با فرزند قاضی دادگستری قروه) دعوای کودکانه‌ای در مدرسه رخ می‌دهد که با میانجیگری بزرگان ماجرا ختم به خیر می‌شود بطوریکه فرزند این شهید عزیز مورد تفقد و دلجویی خانواده قاضی مربوطه نیز قرار می‌گیرد.
گروسی تاکید کرد: بر اساس استعلام صورت گرفته از دادگستری شهرستان قروه، هیچگونه احضاریه‌ای چه کتبی چه شفاهی برای خانواده شهید مدافع حرم منوچهر سعیدی ارسال نشده است و اینکه عنوان می‌شود همسر شهید پس از این ماجرا برای ادای توضیحات به دادسرا فراخوانده شده عاری از واقعیت و صحت است.
رئیس دادگستری استان کردستان گفت: جایگاه و مرتبه والای شهدا و خانواده معزز آنها بر کسی پوشیده نیست و دستگاه قضایی همواره بر جایگاه رفیع آنان تاکید داشته و احترام به آنان را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار می‌دهد.
گروسی گفت: برخود وظیفه می‌دانیم در اینگونه موارد نسبت به موضوع حساس باشیم.
وی از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست نسبت به انتشار اخبار و گزارش های خود دقت لازم را داشته و در انعکاس اخباری که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری کنند.
حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیما که چند روز پیش برای برگزاری یک دوره خبرنگاری جنگ به شهرستان قروه سفر کرده بود در صفحه شخصی خود نوشت: مهربان باشیم؛ قدردان باشیم.
نامش هامان است، دو ساله است، 6 ماه بعد از شهادت بابا جانش منوچهر سعیدی، به دنیا آمده.
بابایش مدافع حرمی است اهل قروه که خرداد ۹۴ در الرمادی عراق به شهادت رسید و پیکر سوخته اش به میهن بازگشت.
وی گفت و گویی با همسر این شهید مدافع حرم کرده است که همسر شهید در این گفت وگو از برخورد نامناسب فرزند یکی از قضات این شهرستان با فرزندش و احضارش به دادگستری قروه گلایه کرده بود.
‌شهرستان قروه در 100 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
دریافت کننده: سارا صالحی**انتشار: سلیمانی
7345/9102



انتهای پیام /*