اعضای 52باند سرقت در هرمزگان شناسایی و دستگیر شدند



به گزارش ایرنا، سرهنگ عبدالمجید کرمی روز دوشنبه در یک نشست خبری افزود: اعضای این باندها به حدود 160 فقره سرقت منزل، خودرو، اشیای داخل خودرو، موتورسیکلت و دیگر سرقت ها اعتراف کردند.
وی ادامه داد: در همین مدت 26طرح مبارزه با سرقت انجام شد که 600فقره سرقت نیز در اجرای این طرح ها کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان اضافه کرد: با برنامه ها و فعالیت های پلیس، تا پایان دی ماه امسال ،81 درصد سرقت ها کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد بیشتر شده و وقوع انواع سرقت نیز 2 درصد کاهش یافته است.
سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: در همین مدت 113 درصد از جرائم جنایی شامل قتل عمد، آدم ربایی، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، حریق عمدی و راهزنی در استان کشف شد که مواردی از آنها مربوط به پرونده های سال های گذشته است.
رئیس پلیس آگاهی هرمزگان بدون اشاره به تعداد اظهار داشت: امسال قتل های عمدی تا پایان دی ماه 10درصد از سال گذشته کمتر شده و آدم ربایی و جرائم جنسی نیز به ترتیب 46 و 53درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کمتر شده است.
سرهنگ کرمی همچنین از ذکر تعداد جرائم اقتصادی و مجموع مبلغ آنها نیز خودداری کرد و یادآور شد: تا پایان دی ماه امسال وقوع جرائمی مانند اختلاس، ارتشا، دریافت تسهیلات غیرمجاز و فرار مالیاتی 28درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سه پرونده ، بانکی و غیربانکی، 40میلیارد ریال اختلاس کشف شد و کشف پرداخت 40میلیارد ریال تسهیلات بانکی غیرمجاز از دیگر دستاوردهای پلیس در حوزه مقابله با جرائم اقتصادی است.
وی جلوگیری از 90هزار متر مربع زمین خواری و کشف کالای قاچاق به ارزش 5 هزار و 340 میلیون ریال را از دیگر فعالیت های پلیس آگاهی تا پایان دی ماه امسال اعلام کرد.
2094 /6048
خبرنگار:هومن محمدکرمی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com



انتهای پیام /*