فضای مجازی، ارتباط کلامی خانواده ایرانی را از 14 به 4 دقیقه کاهش داد



به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد فروهر عصر دوشنبه در همایش فضای مجازی تهدیدها و فرصت ها در گنبدکاووس گفت: تعداد گوشی های تلفن همراه هوشمند کشور از دو میلیون و 500 دستگاه در سال 92 به بالای 50 میلیون دستگاه درسال جاری رسیده است.
وی افزود: این تعداد گوشی سبب شده تا 53 میلیون کاربر در فضای مجازی فعال باشند و 23 میلیون جوان و نوجوان ما نیز روزانه سه ساعت به بازی های رایانه ای آنلاین و عمدتا خشن بپردازند.
حجت الاسلام فروهر خاطرنشان کرد: فضای مجازی به اعتیاد نسل جوان و نوجوان پس از مواد مخدر سنتی و صنعتی تبدیل شده است که باید برای پیشگیری از آن، کلینیک های لازم راه اندازی شود.
وی تصریح کرد: اگرچه نگرانی از تهدیدهای فضای مجازی یک نگرانی جهانی است اما نگرانی در جامعه اسلامی ما با فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله، بیشتر است زیرا اکثر کاربران ایرانی با رفتارها و حرکت هایی که در فضای مجازی انجام می دهند، فرهنگ ایرانی – اسلامی را زیرسوال می برند.
مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز فضای مجازی تمام ابعاد زندگی واقعی ما حتی ادبیات گفتاری را فرا گرفته و بر آن تاثیر منفی گذاشته و باید ادبیات فضای مجازی خود را باز تعریف نماییم.
حجت الاسلام فروهر گفت: فضای مجازی علاوه بر حوزه های مختلف زندگی، بر ‘فقه’ ما نیز اثر گذاشته است، به عنوان مثال امروز این سئوال مطرح می شود که آیا خرید و فروش ‘ممبر’ از لحاظ شرعی حلال است یا حرام؟
وی بابیان اینکه نباید به راحتی از کنار فضای مجازی گذشت، افزود: درحال حاضر هفت درصد حواس انسان درگیر فضای مجازی است و این عدد در چند دهه آینده به 70 درصد می رسد و باید برای آن زمان ازسوی کارشناسان مختلف چاره اندیشی شود.
حجت الاسلام فروهر اضافه کرد: برای غلبه بر تهدیدهای فضای مجازی، خانواده ها بایستی فضای حقیقی را پررنگتر و بازی های کودکانه (بومی و محلی) را جایگزین بازی های رایانه ای نمایند.
وی تصریح کرد: اگرچه ممکن است، بازی های فضای مجازی هیجان داشته باشد اما تحرک ندارد و فرزندان ما را گوشه گیر و منزوی می کند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860



انتهای پیام /*