‍پذیرفته شدن 11 کودک قزوینی به فرزندخواندگی



به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی قزوین، بهاره رحمانی افزود: ماموریت دفتر امور شبه خانواده این دستگاه، تربیت، پرورش و توانمند سازی کودکان و نوجوانان فاقد سرپرستی موثر و قانونی بر اساس الگوی زندگی ایرانی-اسلامی است.
وی با اشاره به اهداف و سیاست‌های دفتر امور کودکان بهزیستی، اضافه کرد: تامین شرایط زندگی سالم و با کرامت برای جامعه هدف براساس زندگی ایرانی-اسلامی و تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان موفق از طریق ارتقای توانمندی‌های آنها در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از جمله اهداف این دفتر است.
رحمانی همچنین گفت: در10 ماهه سال جاری 161 نفر از فرزندان بی‌سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه و خانه‌های کودکان و نوجوانان استان مورد حمایت قرار گرفته و از آنها نگهداری می‌شود.
وی اضافه کرد: از دیگر اقدام های صورت گرفته در مدت یاد شده می‌توان به فعالیت در زمینه ترخیص 51 نفر از فرزندان خانه‌ها، شناسایی خانواده‌ها و اقوام دارای صلاحیت به منظور جلوگیری از اقامت درازمدت فرزندان در مراکز و اجتناب از ورود ناخواسته فرزندان در مراکز و تقویت زمینه‌های استمرار زندگی آنها در خانواده اشاره کرد.
رحمانی خاطرنشان کرد: حمایت و نگهداری از فرزندان معلول بی‌سرپرست و بد سرپرست در مراکز، ساماندهی فرزندان زندانیان و نگهداری آنان در مراکز به منظور خروج آنها از محیط زندان و جلب مشارکت‌های مردمی در جهت حمایت مادی و معنوی از فرزندان از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی با اشاره به حمایت مادی و معنوی از 256 فرزند نگهداری شده نزد خانواده جایگزین و اقوام در استان، گفت: انعقاد قرارداد با چهار کلینیک مددکاری در قالب طرح برنامه مراقبت از فرزندان نزد خانواده از طریق مراکز غیردولتی و واگذاری 150 پرونده فرزندان امداد بگیر به آنها در جهت ارائه خدمت رسانی به این فرزندان از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است.
رحمانی اظهار کرد: بازدید و نظارت مستمر کارشناس شبه ‌خانواده استان از شیرخوارگاه و خانه‌های کودکان و نوجوانان، تهیه جهیزیه برای فرزندانی که شرایط ازدواج برای آنان مهیا شده با کمک خیران سازمان بهزیستی، توانمند سازی فرهنگی، آموزشی، ورزشی و فرزندان نگهداری شده در مراکز از دیگر فعالیت‌های انجام شده دفتر امور کودکان بهزیستی به شمار می رود.
وی در ادامه با اشاره به پرداخت بیش از چهار میلیارد ریال یارانه به مراکز و موسسات خیریه در قالب کمک هزینه نگهداری فرزندان در مراکز در 10 ماه نخست سال جاری،گفت: همچنین در این مدت بیش از پنج میلیارد ریال در قالب کمک هزینه نگهداری کودکان و نوجوانان در خانواده به فرزندان نگهداری شده نزد خانواده پرداخت شده که سرانه هرفرد 350 هزار تومان است.
7388*3013



انتهای پیام /*