آمادگی بقاع متبرکه کشور برای پذیرایی از 40 میلیون زائر نوروزی



به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حمید عسکری در حاشیه برگزاری دوره آموزشی، توجیهی طرح آرامش بهاری ویژه نوروز 97 در بقاع امامزادگان یاسر و ناصر طرقبه افزود: پذیرایی از این تعداد زائر با ارزش ترین امتیاز فرهنگی برای سازمان اوقاف به شمار می رود.
وی اظهار کرد: هشت هزار و 84 مکان مذهبی و بقعه متبرکه در کشور وجود دارد که 25 هزار نفر به عنوان اعضای هیات امنا و 27 هزار نفر به عنوان خادم افتخاری و ثابت در آنها خدمات فرهنگی، قرآنی و اجرایی به زائران ارائه می دهند.
وی گفت: سه هزار مبلغ مذهبی در ایام نوروز 97 در اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه کشور خدمت رسانی می کنند و همچنین یکهزار خیمه معرفت طی این مدت در بقاع متبرکه برپا می شود.
عسکری با اشاره به نقش خیرین و مردم متدین در توسعه فرهنگ زیارت و احکام دین افزود: بیش از 80 هزار مسجد و 20 هزار حسینیه در کشور توسط افراد متدین و مذهبی اداره می شود که در رویش فرهنگ ناب اسلامی و گسترش آرمان های انقلاب اسلامی ایران بسیار خوب عمل کرده اند.
دوره آموزشی، توجیهی طرح آرامش بهاری سال 97 ویژه مدیران فرهنگی و هیات امنا، خادمان ثابت و مدیران فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه به صورت استانی برگزار می شود که این دوره در استان خراسان رضوی با محوریت شهرهای طرقبه، سبزوار و کاشمر برگزار شده است.
7489 / 6053



انتهای پیام /*