سامانه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در اهواز آماده راه اندازی شد



رحیم کعب عمیر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مناقصه خرید سامانه هوشمند پرداخت کرایه برای اتوبوس ها و تاکسی ها انجام و یک شرکت انتخاب شد که با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به پرداخت پول نقد وجود ندارد که مزایای بسیاری برای مسافر و رانندگان ندارد.
وی با تاکید بر اینکه نصب این سامانه بر روی تاکسی ها و اتوبوس ها برای رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی کاملا رایگان است افزود: سوددهی این شرکت از طریق خرید کارت هوشمند و انجام تراکنش ها خواهد بود.

** افزایش نظارت بر تاکسی ها با نصب سامانه هوشمند
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز کنترل خطوط و تاکسی ها را از مزایای نصب سامانه هوشمند بر روی تاکسی ها عنوان کرد و ادامه داد: مصرف سوخت ، سرعت مطمئنه، آلودگی هوا و انحراف تاکسی ها از مسیر توسط این سامانه کنترل می شود.
کعب عمیر با اشاره به اینکه این دستگاه بر روی تاکسی های متعلق به تاکسی رانی نصب می شود گفت: دستگاه های اینترنتی پرداخت هزینه شامل تاکسی های آنلاین و شخصی نمی شود.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز درخصوص تاکسی های اینترنتی نیز خاطر نشان کرد: پروانه بهره برداری این تاکسی ها از سوی ما صادر می شود اما صدور پروانه صنفی بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
وی با اشاره به اینکه شورای شهر و شهرداری متولی مدیریت امور شهری است گفت: تمام خودروها از جمله تاکسی های اینترنتی زیر نظر معاونت حمل و نقل و ترافیک و تاکسیرانی هستند از این رو درحال ساماندهی آنها هستیم.

** کمبود هفت هزار تاکسی در شهر اهواز
کعب عمیر گفت: کلانشهر اهواز جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 200هزار نفر جمعیت دارد و طبق استاندارد باید 12هزار و 500 تاکسی در شهر فعال باشد.
وی با اشاره به اینکه اکنون تنها حدود چهار هزار و 850 دستگاه تاکسی در اهواز وجود دارد خاطر نشان کرد: بالغ بر هفت هزار تاکسی در شهر کمبود داریم.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهراهواز به کمبود اتوبوس هم گریزی زد و گفت: با توجه به جمعیت اهواز حدود یکهزار دستگاه اتوبوس جدید باید برای کلانشهر اهواز خریداری شود.
وی ادامه داد: تعداد اتوبوس های فعال اهواز بین 150 تا 170 دستگاه است و قرار است 40 دستگاه اتوبوس جدید نیز پیش از پایان امسال بازسازی و تحویل داده شود.
کعب عمیر با اشاره به اینکه 52 دستگاه اتوبوس جدید نیز خریداری شده گفت: این اتوبوس ها پس از طی مراحل اداری به بخش خصوصی واگذار می شوند. مجوز خرید 50 اتوبوس دیگر نیز از وزرات کشور گرفته شده است.
بنابراین گزارش، پرداخت الکترونیکی کرایه از جمله طرح های ناوگان تاکسیرانی به شمار می رود و هدف از آن ساماندهی و کاربرد فناوری های نوین در این حوزه است که سبب از میان رفتن مبادله فیزیکی پول، ارتقای سطح خدمات و افزایش بهره وری در بخش حمل و نقل عمومی می شود.
دستگاه پرداخت کرایه به صورت الکترونیک برای فضای کوچک داخل تاکسی‌ها طراحی شده تا مشکل مربوط به پول خرد و بی‌سرو سامانی کرایه تاکسی‌ها برطرف شود و از اتلاف وقت مسافران و رانندگان جلوگیری کند.
9887/ 6037



انتهای پیام /*