100 هزار اصله نهال درهفته درختکاری در اراک کاشته می شود



محمدرضا کشاورزیان عصر یکشنبه در حاشیه آیین کاشت درخت توسط اصحاب رسانه در بوستان آزادی اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: این نهال ها در گردنه سیبک و کمربندی غربی اراک در سطح 70 هکتار کاشته می شود.
وی اظهار کرد: بخشی از این نهال ها درهفته درختکاری از طریق مکان های خاص در بین مردم توزیع می شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: در 15 اسفندماه جاری آیین درختکاری شهرداری اراک با حضور سفیر رومانی و جمعی از مسئولان استانی برگزار خواهد شد.
کشاورزیان در ادامه با یادآوری اینکه، درختان کلانشهر اراک رنجور و آسیب دیده شده اند، گفت: 10 درصد درختان این کلانشهر وضعیت بحرانی دارند و باید 100 هزار اصله نهال تغذیه و رسیدگی خاص شوند.
وی اظهار کرد: به منظور اصلاحات فضای سبز اراک 10 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: یک هزار و 100 میلیارد ریال بودجه پیشنهادی فضای سبز اراک بود که شورای اسلامی شهر با 630 میلیارد ریال آن موافقت کرد.
کشاورزیان افزود: سرانه فضای سبز برای هر شهروند در کلانشهرها 35 مترمربع تعریف شده است درحالی که این شاخص برای اراک 23 مترمربع است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: یکهزار و 280 هکتار فضای سبز در اراک وجود دارد اما از نظر کیفی و نشاط رضایت بخش نیست.
کشاورزیان افزود: آلودگی هوای اراک با گستره صنایع متعدد نیازمند مشارکت دستگاه های مختلف در توسعه فضای سبز است.
وی اظهار کرد: تامین منابع آبی، برای افزایش فضای سبز در اراک یکی از مهمترین موضوعات پیش رو شهرداری است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گفت: به منظور توسعه فضای سبز در اراک باید از گونه های سازگار با شرایط آب و هوای این شهر استفاده شود.
یک هزار و 280 هکتار فضای سبز تحت پوشش سازمان سیما منظر شهرداری اراک است که 900 هزار درخت در آن کاشته شده است.
6991/6013/



انتهای پیام /*