بروکراسی اداری برای شرکتهای دانش بنیان کاهش می یابد



به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز شنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: در قالب این قانون خدماتی همچون معافیت مالیاتی، گمرکی و بسیاری از خدمات دیگر پیش بینی شده است و محیط مناسبی در حال شکل گیری برای کاهش بروکراسی اداری برای این شرکت هاست.
وی یادآورشد: این انسجام در استان زنجان برای توسعه اقتصاد دانش بنیان وجود دارد و اهمیت به جوانان مستقل و توانمند دیده می شود.
ستاری اظهار کرد: در معاونت علمی و فناوری بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار دارد و در حدود سه هزار و 500 شرکت در کشور وجود دارد که میزان فروش آنها طی سال گذشته به بیش از 400 هزار میلیارد ریال بوده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: پیش بینی می شود، میزان فروش این شرکت ها در سال جاری شاهد افزایش 40 درصدی باشد.
وی خاطر نشان کرد: یک زیست بوم مناسبی در کشور برای شرکت های دانش بنیان در حال شکل گیری است و نشانه های آن هم حمایت همه جانبه از سوی دستگاه های دولتی است.
ستاری ادامه داد: اقتصاد آینده کشور در گروی تحقق اقتصاد دانش بنیان است و برای تحقق آن ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نیروی انسانی کشور وجود دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: حدود 40 میلیون جوان 20 تا 30 سال، پتانسیل خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان ایجاد می کند و مهم این است که بتوان بازار مناسبی در حوزه های مختلف برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: استان زنجان با توجه به سابقه تاریخی، گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی با نیروی انسانی توانمندی که دارد، از پتانسیل های فوق العاده خوبی در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان برخوردار است.
ستاری ابراز کرد: محیط کسب و کار از هر اقدامی در این حوزه بهتر است و طی سال جاری ظرفیت وام دهی سیستم بانکی به شرکت های دانش بنیان 2.5 تا 3 برابر شده و به رقم چهار هزار میلیارد ریال در ماه رسیده است.
افتتاح پارک علم و فناوری استان زنجان، بازدید از کارگاه پرورش زالو، رونمایی از محصولات و نمایشگاه فناوری در زنجان و شرکت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان از برنامه های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر به استان زنجان بود.
3001/6085



انتهای پیام /*