حمایت از اصحاب رسانه تکلیف کانون وکلا است



به گزارش خبرنگار ایرنا محمد علی رضایی آهنگران عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت افتتاح ساختمان جدید کانون وکلای دادگستری لرستان در محل سالن جلسات این ساختمان برگزار شد، افزود: نقد قانون حق همه افراد جامعه است لذا باید مرزبندی مشخصی با نقض آن ایجاد شود.
وی اظهار کرد: اگر خبرنگاری صرفا به اعتبار قلمش در شرایط خاصی قرار گیرد ما خود را موظف و مکلف به دفاع از او می دانیم.
نائب رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران به فعالیت های غیرمجاز برخی از مؤسسات حقوقی اشاره کرد و گفت: این مؤسسات مدعی ارتباط با دستگاه قضا هستند و تظاهر به وکالت می کنند اما در واقع به دنبال رانت های حقوقی هستند.
وی با بیان اینکه این افراد سواد کافی ندارند و و سلامت قضایی را به خطر می اندازند، افزود: در حال پیگیری فعالیت های خلاف قانون این موسسات هستیم.
رضایی درخصوص فعالیت های کانون وکلای لرستان گفت: استقلال نسبی این کانون در سال 1389 فراهم شد یعنی اعضای آن از 60 نفر گذشت اما امروز 617 عضو دارد.
رئیس کانون وکلای لرستان با ابراز نگرانی از شرایط اقتصادی وکلای جوان این استان افزود: بسیاری از وکلای جوان ما بدلیل عدم گردش مالی استان در شرایط مناسبی نیستند.
وی از عملکرد رسانه ملی در انعکاس نامناسب چهره وکلا انتقاد کرد و گفت: صدا و سیما به شکلی سازمان یافته در برنامه های خود از وکیل چهره ای مخدوش نشان می دهد در حالیکه در همه جای جهان این اتفاق برعکس است.
7264/3022



انتهای پیام /*