شهروندان کیش در اجرای جشن های آخر سال الگو هستند



به گزارش ایرنا، سرهنگ رحیم جهانبخش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شیطنت های معاندان نظام در آستانه فعالیت‌های مختلف اجتماعی ، ملی و فرهنگی کشور که کلونی‌های جمعیتی در آن حضور پیدا می کنند، همواره بوده است.
وی اظهار کرد: معاندان نظام و افراد فرصت طلب و وابسته به بیگانه در این قبیل مراسمات سعی می کنند با موج سواری هرگونه اتفاق را به نفع خود تصاحب کنند .
جهانبخش افزود: مراسم چهارشنبه آخر سال در کیش همواره توام با انبساط خاطر و امنیت روانی برگزار می شود و پلیس در این ایام برنامه های ویژه ای را برای افزایش ضریب ایمنی در محله ها در دستور کار دارد و در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری برخورد لازم را خواهد داشت.
وی تصریح کرد با این وجود تمهیدات لازم برای برگزاری جشن های پایان سال از جمله چهارشنبه آخر سال اندیشیده شده و همکاری و هماهنگی لازم با یگان‌ها و ارگانهای مختلف از جمله هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی صورت گرفته است.

** افزایش جمعیت کیش باید ضابطه مند شود
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از چالش‌های اصلی ما در جزیره کیش افزایش خارج از نرم جمعیت است که اگر این افزایش جمعیت ناشی از موالید باشد که نیست، مطلوب است.
جهانبخش تصریح کرد: افزایش جمعیت در جزیره کیش به دلیل مهاجرت های زیاد می باشد که اگر این موضوع ضابطه مند نشود منجر به ایجاد حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی خواهد شد.
وی تأکید کرد: تدوین ساز و کار ضابطه‌مند مهاجرت ها به جزیره کیش امری ضروری است چرا که بر اساس قانون ما نمی توانیم جلوی رفت و آمد اتباع بیگانه را بگیریم اما با این روند افزایش جمعیتی، بدون تردید با برخی ناهنجاری ها همچون بیکاری، جرائم ، نارضایتی اجتماعی و غیره مواجه خواهیم شد.

** تخلفات رانندگی بیشتر متوجه شهروندان جزیره است
جهانبخش با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در جزیره کیش گفت: در 6ماهه نخست امسال شاهد افزایش تصادفات و دگرگونی در امنیت ترافیکی مواجه بودیم ، بر این اساس انضباط سختگیرانه ای را در حوزه پلیس راه و راهور در دستور کار قرار داده ایم.
وی گفت: با اعمال قوانین سختگیرانه در حوزه پلیس راهور امروز شاهد کاهش تخلفات رانندگی و کاهش تصادفات فوتی در جزیره هستیم.
وی عنوان کرد: افزایش شمار خودروها با وجود عدم افزایش خیابان‌ها و در کنار آن افزایش عمر خودروهای موجود در جزیره تا 3 سال دیگر ، باعث ازدیاد وسایط نقلیه خودروی و بروز گره ترافیکی در جزیره شده است.
وی گفت: از طرفی نسل جمعیتی جدیدی در کیش حضور دارند که مثل گذشته در حوزه فرهنگ ترافیکی قوانین لازم را رعایت نمی کنند و به تازگی به دلیل سرعت بالای یک خودرو و واژگونی آن در خیابان جهان جزیره کیش یک شهروند جان خود را از دست داد.
وی تاکید کرد: آمارها گویای این است که بیشترین رفتار خطرناک و حادثه ساز نسبت به جمعیت، شهروندان جزیره مرتکب می شود.

**حفظ کرامت انسانی افراد ماموریت پلیس امنیت اخلاقی کیش است
سرهنگ جهانبخش در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما بر اساس ماموریت های متعارف پلیس، امنیت اخلاقی در کیش را اجرا می کنیم تا کمترین نارضایتی را در این حوزه داشته باشیم.
وی افزود: تاکنون حتی یک شکایت از گشت های امنیت اخلاقی جزیره کیش صورت نگرفته است چرا که ما سعی کردیم این مأموریت را توأم با رعایت کرامت انسانی، عزت و احترام مردم انجام دهیم و هیچ بی احترامی را از سوی همکاران پلیس نسبت به شهروندان و مسافران برنمی تابیم.
وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم در حوزه پلیس امنیت اخلاقی با شیوه های مودبانه اسلامی و حفظ شان اجتماعی افراد رفتار کنیم و به این دلیل کمترین ناهنجاری اجتماعی را در جزیره کیش به دلیل مشارکت اخلاق مدارانه مردم شاهد هستیم.

** شهروندان کیش از اجاره منازل به افراد کولی پرهیز کنند
وی درباره حضور افراد دوره گرد و به تعبیری کولی در جزیره کیش در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: سال گذشته 150 نفر کولی را از جزیره به سرزمین اصلی برگشت داده ایم که هویت آنها مشخص و ثبت شده و از بازگشت آنها جلوگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه حضور افراد دوره گرد و کولی در جزیره کیش اکنون به صفر رسیده است، از شهروندان و بومیان جزیره خواست از قرار دادن منازل استیجاری به این کولی ها تجدید نظر کنند تا در جزیره با چالش های اجتماعی مواجه نشویم و در این زمینه پلیس نظارت لازم را خواهد داشت.

** نظارت تصویری لازمه ماموریت پلیس است
سرهنگ جهانبخش همچنین درباره طرح نظارت تصویری در جزیره کیش توضیح داد و گفت: ما به طرح نظارت تصویری اعتقاد جدی داریم چرا که هر وقت نظارت پلیس و ابزار نظارتی پلیس توسعه پیدا کند مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی بهتر رصد و پیگیری خواهد شد.
وی افزود: باید در این حوزه و در بحث نظارت تصویری به طور خاص با دیگر صاحب نظران و مسوولان به یک زبان مشترک برسیم چرا که داشتن تکنولوژی لازمه توسعه فرهنگی است .
وی تأکید کرد: تجهیز پلیس به ابزارهای نوین کنترل اجتماعی و ماموریت اصلی پلیس جمهوری آنهم منطبق با حفظ کارکردی متعارف اسلامی ضروری است چرا که این امر رفتن پلیس به سمت استانداردهای جهانی ماموریتی است .
فرمانده انتظامی جزیره کیش گفت: معتقد و مصمم هستیم که باید رفتارهای زیبنده با شهروندان سرزمین اصلی داشته باشیم تا مردم سرزمین ما را به عنوان یک الگوی پلیس خوب معرفی کنند.

**س
ودجویان فضای مجازی در کمین شهروندان
وی در ادامه فضای مجازی را یک فرصت مناسب اجتماعی و از طرفی یک تهدید تعبیر کرد و گفت: فضای مجازی یکی از حوزه های پر آسیب است که حضور در این فضا نیازمند فرهنگ سازی است.
جهانبخش اظهار کرد: به عنوان نمونه اخیرا فردی در فضای مجازی خود را به عنوان یکی از فعالان حوزه مدلینگ معرفی کرده بود که 65 نفر از سراسر کشور در دام این فرد گرفتار شده بودند.
وی افزود: این افراد فیلم و عکس های خصوصی خود را به بهانه انتخاب مدلینگ در اختیار این فرد سودجو قرار داده بودند و این فرد شیاد توانسته بود از یک نفر فریب خورده 105 میلیون تومان و از سایر افراد در حدود 200 میلیون تومان کلاهبرداری و اخاذی کند.
وی تصریح کرد: سال گذشته 60پرونده در حوزه تخلفات شبکه های اجتماعی و مجازی توسط پلیس جزیره کیش تشکیل شد و امسال نیز بیش از 90 پرونده تشکیل شده است.
جهانبخش در ادامه وجود خانه های شبانه بدون کنترل و نظارت را یک تهدید اجتماعی برشمرد و گفت: اغلب متهمان و باندهای خلافکار مواد مخدر و مسائل اجتماعی در خانه های شبانه اسکان دارند که می طلبد این قبیل خانه‌‌های استیجاری را با تدوین یک برنامه نظارتی، مدیریت و کنترل کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت زیبای پیرامونی و دریایی جزیره کیش در گذشته مغفول مانده است افزود: استفاده از ظرفیت و پتانسیل های مختلف دریایی جزیره در همه تفریحات و ورزش های دریایی مورد توجه قرار نگرفته است.
وی اظهار کرد: به این منظور با شورای ورزشی جزیره رایزنی و نشستی برگزار شد تا در منطقه پارک سیمرغ 2 پلاژ ویژه خانم ها و آقایان برای استفاده مردم از تفریحات دریایی ایجاد کرد تا از خطرات احتمالی تفریحات دریایی در دیگر نقاط جزیره کاسته شود.

**کیش در سال 96 امن ترین سال را داشت
فرمانده انتظامی کیش در ادامه با بیان اینکه جزیره کیش در سال 96 در حوزه امنیت و آرامش امن ترین سال را پشت سر گذاشت افزود: امسال اولویت را بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه مسائل اجتماعی در دستور کار قرار دادیم .
وی کاهش سرقت، تقویت مبارزه با مواد مخدر و کالای قاچاق، برقراری امنیت اخلاقی، کاهش تصادفات و در نهایت آموزش پرسنل را به عنوان اولویت های پلیس در سال جاری برشمرد و افزود: در حوزه سرقت های مهم از قبیل سرقت منازل، اتومبیل، سرقت های مسلحانه و کیف قاپی شاهد 33 درصد کاهش جرایم در جزیره کیش بودیم.
وی به با اشرافیت پلیس در حوزه مبارزه با سارقان و جزیره کیش اشاره کرد و افزود: در این راستا 46 سارق در حین سرقت دستگیر و سه باب مغازه خرید اموال مسروقه پلمب شد.
وی گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز 77 درصد افزایش کشف داشتیم و نرخ ورود مواد مخدر در جزیره کیش با وجود شرایط قاچاق مواد مخدر در منطقه پیرامونی ، از 25 کیلوگرم در گذشته اکنون به کمتر از 3 کیلوگرم رسیده است.
وی در عین حال مصرف ماده روانگردان ‘ گل ‘ را یک آسیب جدی برای خانواده ها در جزیره کیش عنوان کرد و افزود: این ماده توهم زا به راحتی توسط افراد در محیط های آپارتمانی کاشت و تولید می شود که برای مصون ماندن خانواده ها باید اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد.
وی همچنین به فعالیت دریابانی جزیره کیش اشاره کرد و افزود: سال گذشته 18 فروند و امسال نیز 27 فرورند لنج حامل کالاهای قاچاق در محدوده آبهای این جزیره توقیف شد و بالغ بر 500 میلیارد ریال کالای قاچاق از این لنج ها کشف و برای سیر مراحل قضایی به گمرکات مقصد ارسال گردید.
6993



انتهای پیام /*