17 پرونده قتل در سیستان و بلوچستان منجر به سازش شد



به گزارش ایرنا غلامرضا باغ شیرین روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مشارکت مردمی مهمترین رویکرد دادگستری سیستان و بلوچستان است اظهار داشت:700 نفر از بزرگان، ریش سفیدان، معتمدان و افراد تاثیر گذار این استان به عنوان رابط؛ این نهاد را در پیشگیری از وقوع جرم یاری می کنند.
وی افزود: اطلاعات این افراد در سامانه مردمی ثبت شده است و همواره از ظرفیت های آنان برای جلوگیری از مشکلات استفاده می شود.
وی رویکرد اصلی قوه قضاییه را نظارت، راهبردی و مطالبه گری ذکر کرد و گفت: امسال 43 برنامه در حوزه این نهاد اجرایی شده که تحقق حدود 95 درصدی برنامه پیش بینی شده را نشان می دهد.
وی جایگزین کردن محکومیت حبس 73 زندانی در مراکز خدماتی به جای زندان، دستگیری 20 محکوم فراری، کشف 124 تن مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی، پلمب 35 منزل خرده فروش، دستگیری 2 هزار و 191 خرده فروش مواد مخدر، دستگیری پنج هزار و 919 مجرم در ارتباط با مواد مخدر، شناسایی و دستگیری هشت سر شبکه اصلی مواد مخدر را از جمله اقدامات اداره پیشگیری های امنیتی انتظامی سیستان و بلوچستان برشمرد.
رئیس اداره پیشگیری های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: امسال در راستای اهداف این نهاد افزون بر 900 حلقه چاه کشاورزی در این استان دارای کنتور هوشمند شدند و 75 حلقه چاه غیر مجاز نیز پلمب شدند.
باغ شیرین رفع تصرف افزون بر 270 هکتار از اراضی ملی در سیستان و بلوچستان را از جمله اقدامات مهم برشمرد و گفت: امسال کشفیات قاچاق در این استان از رشد 40 درصدی برخودار بوده است.
وی صاحب پروانه دار شدن افزون بر 180 واحد صنفی، کشف 90 درصد سرقت ها و دستگیری افزون بر 10 هزار و 239 سارق را از دیگر اقدامات امسال اداره پیشگیری های امنیتی انتظامی سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
7316**3213



انتهای پیام /*