ظرفیت نیکوکاران برای اداره مراکز درمانی جلب شود



به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ایرج حریرچی روز جمعه در آئین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت مسکن مهر کاشان گفت: باید مراکز خدمات جامع سلامت با جلب توان بخش های غیر دولتی از امکانات موجود برای خدمت رسانی به مردم طی شبانه روز استفاده کنند.
وی افزود: مراکز بهداشتی و درمانی در نوبت صبح گرچه فعال هستند اما بسیاری از افراد امکان مراجعه در آن زمان را ندارند و مطب های خصوصی نیز از این فرصت استفاده می کنند.
قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به هزینه چهار میلیارد و 500 میلیون ریالی ایجاد یک تخت بیمارستانی بیان کرد: هیچ کاری در حوزه درمان نباید انجام شود، مگر اینکه قشرهای کم برخوردار از آن بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: برخلاف گذشته که روستاها در دسترسی به پزشک مشکل داشتند، امروز می توان از شهرهای جدید و حاشیه شهرهای بزرگ به عنوان ضعیف ترین نقاط در دسترسی به خدمات درمانی نام برد.
حریرچی با اشاره به تامین 50 درصد از اعتبار مرکز خدمات جامع سلامت مسکن مهر کاشان از سوی خانواده نیکوکار مرحوم مهرپرور گفت: جلب مشارکت نیکوکاران برای برداشتن چنین گام هایی به ویژه در نقاطی که دسترسی به پزشک آسان نیست، باید پیگیری شود و البته این مراکز در کنار خدمات بهداشتی باید کار درمان سرپایی مراجعان را هم انجام دهند.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بازدید از چند طرح و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد علی مهرپرور، توسعه بخش فوریت های پزشکی و راه اندازی مرکز ام آر آی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در مجموع با اعتبار 91 میلیارد ریال به این شهرستان سفر کرده است.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری اصفهان واقع شده است .
8123 / 1352



انتهای پیام /*