بیش از یکصد پایگاه امداد و نجات نوروزی در مازندران مستقر شد



مجتبی اکبری عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این که 54 پایگاه از این تعداد ثابت و بقیه سیار هستند ، افزود که این پایگاهها تا 15 فروردین سال 97 در قالب طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر استان فعالیت خواهند داشت.
وی با بیان این که در اجرای طرح های نوروزی ، چهار هزار نفر از امدادگران استان آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران هستند ، گفت که جانمایی استقرار پایگاههای ثابت و سیار امداد و نجات به گونه ای است که در مدت کمتر از هفت دقیقه در محل حادثه حاضر خواهند شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین از اجرای طرح برای دسترسی و سهولت در دریافت خدمات امداد و نجات ، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در تعطیلات پیش رو خبر داد و افزود : شماره 112 هلال احمر که به صورت شبانه روزی از طریق تلفن ثابت و همراه حتی بدون سیم کارت قابلیت تماس گیری دارد یکی از این طرح هاست.
وی ادامه داد : طراحی و راه‌اندازی نرم افزایش نجات هلال احمر با قابلیت دانلود از کافه‌ بازار ، طراحی کمپ‌های مشترک با همکاری اورژانس ، پلیس ، راهداری ، نیروی انتظامی و هلال احمر در شهرستان‌ها و در ورودی شهرها از جمله دیگر تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی مطلوب به مسافران نوروزی است.
اکبری شعار نوروزی هلال احمر را ‘ از مردم با مردم برای مردم ‘ اعلام کرد و گفت : بر پایی چادرهای دوستدار کودک ، نمازخانه و حضور دوچرخه سواران داوطلب سلامت با هدف بهبود رفتار ترافیکی از دیگر برنامه های ویژه جمعیت در تعطیلات نوروزی سال 97 در مازندران است.
مدیر عامل هلال احمر مازندران اظهار داشت : 10 برنامه هلال شادمانی نیز در 10 شهرستان به عنوان برنامه های شاد و مفرح خواهیم داشت که با حضور هنرمندان بویژه اجرای موسیقی سنتی ، بومی و محلی و پاپ فضای شاد برای مسافران به وجود می آورد.
** راه اندازی نخستین سامانه راهنمای سفر استان مازندران
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین گفت که سامانه ‘ راهنمای سفر استان مازندران ‘ با نام اختصاری ‘ رسام ‘ برای نخستین بار در این استان با هدف تسهیل در سفر گردشگران نوروزی راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه به محض ورود مسافران و گردشگران از مبادی ششگانه استان که به سامانه مخابراتی مازندران متصل شدند، به صورت خودکار پیام خوش آمدگویی برای آنان ارسال می شود که لینگ تلگرامی رسام را همراه دارد.
اکبری گفت : از آنجایی که تمامی اطلاعات سر زمینی ، فرهنگ ،آداب و رسوم بومی و محلی ، مناطق گردشگری ، آب و هوایی و هر گونه اطلاعات دیگر شهرستانی استان مازندران در این سامانه وجود دارد، مسافران می توانند با عضویت در سامانه تلگرامی رسام از راهنمای مجازی برای گردشگری استفاده کنند.
** توزیع پنج هزار و 600 بسته غذایی هلال احمر میان نیازمندان مازندران
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین از توزیع پنج هزار و 600 بسته غذایی هر یک به ارزش 150 هزار تومان بین نیازمندان در نوروز سال 97 در استان خبر داد و گفت : طرح نیابت سرکشی از سالمندان و خانواده شهدا که فرزندانشان را از دست داده اند نیز از دیگر برنامه های نوروزی جمعیت در استان است.
6990/1654



انتهای پیام /*