تردد خودروهای غیرایمن در جاده ها ممنوع شود



به گزارش ایرنا،سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی چهارشنبه در جلسه مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، از ادامه تولید خودروی پراید انتقاد کرد و افزود: امیدواریم مسئولان هرچه زودتر تردد پراید در محورهای برون شهری را ممنوع کنند تا کمتر شاهد آسیب به شهروندان و هموطنان باشیم.
فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با بررسی ضعف‌ها و نقاط قوت سال گذشته و جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی توانستیم فضای امنی را برای شهروندان و مسافران در نوروز 97 ایجاد کنیم.
وی از کاهش قابل قبول برخی از جرائم از جمله سرقت منزل و خودرو در استان فارس در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون تمام پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان تحت کنترل نیروی انتظامی است تا فضای امن و آرامش برای شهروندان ایجاد شود.
گودرزی از به کارگیری بیش از 12 هزار نیروی عملیاتی در ایام نوروز خبر داد و گفت: متاسفانه با وجود کاهش تصادفات در سه روز اول نوروز اما در روزهای بعد آمار کشته شدگان تصادفات رانندگی به خصوص در محور اصفهان- ایزدخواست به دلیل شرایط کویری افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان فارس تردد موتورسواران روستایی در مسیرهای مواصلاتی را از دیگر عوامل رشد سوانح رانندگی در این استان برشمرد و گفت: امسال بیش از 26 درصد ورود گردشگر نوروزی به فارس افزایش داشته که بیانگر وجود شادی و نشاط در بین هموطنان است.
وی از همکاری شهرداری شیراز برای راه اندازی مرکز ماده 16 ویژه ساماندهی معتادان خیابانی قدردانی کرد و افزود: قبل از نوروز بیش از یک هزار و 170 نفر معتاد خیابانی از سطح شهر شیراز جمع آوری شدند که 29 نفر از آنان زن هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار گفت: حضور پررنگ و موثر نیروی انتظامی و پلیس راهور باعث افزایش حس امنیت در مسافران نوروزی و شهروندان شیرازی شده است.
احمدرضا دستغیب عملکرد پلیس راهور را در ایام نوروز مثبت ارزیابی کرد و گفت: بدون اغراق با کمک عوامل انتظامی و پلیس راهور، نظم و انضباط خوبی در شیراز برقرار است.
دستغیب اظهار کرد: پلیس تاثیر مهمی در ارتباط نظام با مردم است و باید رافت و عطوفت را به نمایش بگذارد.
نائب رئیس شورای شهر شیراز نیز اظهار کرد: بر اساس قانون جدید، بزودی پلیس راهور به عنوان زیر مجموعه شهرداری شیراز و با نگاه جدید در موضوع ایمنی و روان‌سازی ترافیک به شهردای ملحق خواهد شد.
ابراهیم صبوری اظهار کرد: شهرداری در راستای مدیریت واحد و یکپارچه امکان بهتری برای کمک به پلیس راهور دارد تا در مجموع خدمات بهتری به شهر ارائه شود.
وی ادامه داد: در بودجه شهرداری شیراز، افزون بر 12 میلیارد تومان بودجه مستقیم در سال 97 برای موضوع هوشمندسازی طرح کنترل ترافیک در نظر گرفته شده است و در این مسیر، نگاه ویژه ای به موضوع آموزش و فرهنگ سازی داریم.
9873/ 2027



انتهای پیام /*