50واحد صنفی دراهواز به مراجع قضایی معرفی شدند



مهرداد شریفی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: همچنین 10 واحد صنفی دیگر نیز به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی تعطیل
شدند .
وی از مسافران و مردم درخواست کرد: موادغذایی مورد نیاز خود را از واحدهای مجاز بهداشتی دارای مجوز صنفی و کارت سلامت تهیه کنند.
وی ادامه داد: مسافران نوروزی تا حد ممکن از رستوران های بین راهی که اطمینانی از سلامت اقلام و فراورده های آنها ندارند مواد غذایی خود را تهیه نکنند.
شریفی تصریح کرد: از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از 2هزار و 600 بازرسی از اماکن تهیه و توزیع موادغذایی در غرب شهرستان اهواز انجام شده است.
وی با اشاره به بازرسی ماموران بهداشت از مدارس محل اسکان مسافران نوروزی و راهیان نور افزود: در سطح شهر برخی به صورت سیار و سلف سرویس اقدام به فروش مواد غذایی از جمله فلافل می کنند که به دلیل قرار گرفتن موادغذایی در هوای آزاد احتمال آلودگی آنها وجود دارد.
شریفی افزود: واحدهای تهیه و فروش موادغذایی باید به نکاتی مانند قرار دادن موادغذایی در یخچال، دارا بودن کارت سلامت، پاکیزه بودن محل و ابزار کار توجه کنند که این موارد توسط فروشندگان غیرمجاز رعایت نمی شود.
وی با اعلام شروع موج اول بیماری روده ای در مقطع کنونی گفت: مسافران نوروزی آب آشامیدنی مورد نیاز خود را از اماکن مطمین تامین کنند و از خرید آب های تصفیه که توسط سه چرخه های سیار به فروش می رسد پرهیز کنند.
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با تاکید بر آلوده بودن یخ های عرضه شده برروی سطح زمین افزود : برای تهیه یخ مصرفی به نکاتی همچون بهداشتی بودن محل عرضه و قرار گرفتن یخ ها در پوشش مخصوص حتما توجه کنند. یک تیم چهار نفره از ماموران بهداشت مسئول کنترل وضعیت آب آشامیدنی هستند.
9887/6002



انتهای پیام /*