دستگاه های عضو مدیریت بحران گلستان در آماده باش هستند



سیدخالق سجادی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس این اطلاعیه سامانه ناپایدار فردا جمعه وارد گلستان شده و تغییرات قابل توجه جوی را شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه امروز با تقویت جریانات گرم و خشک جنوبی، دمای هوا بطور قابل ملاحظه افزایش و رطوبت نسبی کاهش پیدا کرد، ادامه داد: این شرایط در برخی از مناطق به ویژه نواحی شرقی با وزش نسبتا شدید باد در شامگاه پنجشنبه همراهی شد و این شرایط پتانسیل وقوع آتش سوزی در مراتع و مناطق جنگلی استان را افزایش داد.
سجادی گفت: اما با نفوذ امواج سامانه بارشی از روز جمعه به استان، ناپایداری های جوی آغاز و موجب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید (60 الی 70 کیلومتر درساعت)، توفانی شدن خزر، بارندگی، بارش خفیف و پراکنده برف در ارتفاعات، آذرخش (رعد و برق) و در برخی نقاط باعث تشکیل مه خواهد شد.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان اضافه کرد: دمای هوای فردا جمعه نسبت به امروز بین 18 تا 20 درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت و این سامانه روز یکشنبه یازدهم فروردین ماه به تدریج از فراز استان عبور خواهد کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلات چند روز آینده و بویژه 12 و 13 فروردین همه اعضای ستادی و عضو مدیریت بحران استان در آماده باش کامل خواهند بود.
3014/1648



انتهای پیام /*