سیل 80 میلیارد ریال به اراضی و باغات مراغه خسارت زد



حسین گل محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر سیلاب دیروز، رودخانه ‌های ‘صوفی چای’ و ‘مردق چای’ طغیان کرده و به پل ها و تاسیسات زیربنایی و راه روستایی این بخش خسارت وارد آمده است.
وی با اشاره به وارد شدن خسارت به راه های روستایی در اثر این سیل ادامه داد: راه دسترسی سه روستای صومعه، هریس و یایشهری در این بخش تخریب و که میزان این خسارت 60 میلیارد ریال برآورد می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون تلاش گروه های راه روستایی برای بازگشایی راه های مواصلاتی این روستاها ادامه داشته و به زودی این مشکل مرتفع خواهد شد.
وی از حضور اعضای ستاد بحران این شهرستان در مناطق آسیب دیده روستایی بر اثر سیل خبرداد و افزود: میزان خسارات های وارد شده به این اراضی و تاسیسات زیربنایی این منطقه در حال بررسی است.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام امور آب این شهرستان، حجم آب رودخانه های صوفی چای و مردق چای این شهرستان به بیش از 40 مترمکعب در ثانیه افزایش یافته و حجم مخزن آب سدعلویان نیز به 24 میلیون متر مکعب رسیده است.
در 24 ساعت گذشته در شهرستان مراغه حدود 18 میلی متر باران باریده که در برخی مناطق موجب جاری شدن سیل در رودخانه ها شده است.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 57 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487



انتهای پیام /*