در نوروز 3800 تن زباله از قشم جمع آوری شد



تورج امانی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این امر توسط 304 نفر نیروی کار و با استفاده از 23 دستگاه خودرو پرس و 11 دستگاه پی کاپ به طور شبانه روزی به انجام رسید.
وی افزود: در سال 1396 بالغ بر 2 هزار و 341 تن زباله جمع آوری شد که امار امسال در همسنجی با سال قبل 60 درصد افزایش نشان می دهد.
امانی گفت: پیش از آغاز طرح نوروزی 450 سطل زباله جدید تهیه و در شهر قشم جانمایی و 71 سطل زباله نیز در روستاهای این جزیره توزیع شد.
وی تصریح کرد: با عنایت به تجربه سال های گذشته جهت فراهم کردن امکانات رفاهی برای گردشگران و مسافران نوروزی 48 چشمه سرویس بهداشتی در پارک زیتون و پنج هزار متر مربع پارکینک موقت با ظرفیت پارک 400 خودرو در سایت جزیره ناز احداث شد.

** 3150 متر مکعب آبرسانی به مسافران در سطح شهر قشم
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: با توجه به استقرار مسافران و گردشگران نوروزی در کمپ پارکها، آبرسانی به 35 منبع آب نصب شده در مکان های مختلف این شهر توسط 6 دستگاه تانکر آبرسان انجام گردید .
وی افزود: امسال حجم آب رسانی به نقاط مختلف به سه هزار و 150 متر مکعب رسید که نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش نشان می دهد.

** 313 عملیات آتش نشانی در طول طرح نوروزی
امانی اذعان کرد: همچنین ناوگان و پرسنل آتش نشانی به صورت شبانه روزی در 2 شیفت کاری 15 نفره به همراه یک مسئول و با 8 دستگاه خودرو امدادی و اطفائی در طول اجرای طرح نوروزی به ارائه خدمت مشغول بودند که 313 عملیات مختلف انجام دادند.
وی افزود: 21 مورد اطفای حریق، 174 مورد امداد رسانی به خودروها در سواحل، 16 مورد امداد رسانی به افراد در آسانسورها، 6 مورد گرفتن و انتقال حیوانات موذی و 96 مورد سایر خدمات ایمنی و امدادی عملکرد این ناوگان در طول طرح مذکور است.
به گفته وی اصلاح هندسی و تعمیر معابر شهری، نصب 24 سرویس بهداشتی پرتابل در 2 نقطه از سطح شهر قشم، تهیه و نصب 20 تابلو شارژ و 20 پرژکتور روشنایی در کمپ های این شهر و نصب و راه اندازی 10 پمپ آب برای منابع آب از دیگر فعالیت ها برای ایجاد رفاه و آسایش مسافران بوده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500



انتهای پیام /*