مزاحمان اورژانس در زمان بحران تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند



دکتر مهرداد بابایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : در 2 روز گذشته به در جریان بارش برف سنگین ، تعدادی با تماس تلفنی از اورژانس استان استمداد کمک کردند که حین امدادرسانی ، غیر واقعی بودن نیاز درمانی آنان به اثبات رسید.
وی ادامه داد: براین اساس با توجه به نقش حساس و حیاتی اورژانس ، کسانی که برای این دستگاه امدادی مزاحمت ایجاد کنند ، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز با این مقدمه به خدمات این دستگاه امدادی در 2 روز گذشته و مزاحمت برخی افراد اشاره کرد و گفت: دراین مدت ، 4 هزارو680 تماس تلفنی با مرکز فوریت های پزشکی استان برقرار شد.
بابایی اظهار داشت : نتیجه این تماس ها به 700 ماموریت امدادی انجامید که 6 مورد آن ها حین انتقال به بیماران غیر واقعی بودن نیاز درمانی آنان به اثبات رسید.
وی با بیان اینکه در چنین شرایطی هر ماموریت اورژانس به طور متوسط 4 ساعت زمان می برد ، گفت: ماموریت های امدادی غیر واقعی سبب اختلال در خدمات رسانی به نیازمندان می شود.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز گفت: در این مدت 70 ماموریت در زمینه حادثه برف بود که برخی از حادثه دیدگان دچار شکستگی اعضای بدن و سرما زدگی شده بودند ضمن آنکه یک مورد انتقال مادر باردار به بیمارستان بود.
مرکز فوریت های پزشکی استان البرز دارای 54 پایگاه ، 59 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس است.
استان البرز با 3 میلیون نفر جمعیت در مسیرمسافران 14 استان کشور قرار دارد که امکانات امدادی این استان متناسب با نیازها نیست.
بارش برف در 2 روز گذشته سبب اختلالاتی در رفت وآمد خودروها در جاده ها و معابر شهری و روستایی استان شد.
7410/ 6155 خبرنگار: مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور



انتهای پیام /*