نبود روش یکسان، سبب ناکامی تیم های آمایشی استان ها



به گزارش ایرنا، محمد حسن فولادی سه شنبه در دومین همایش ملی رویکردهای نوین در آمایش سرزمینی به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود، افزود: داشتن برنامه ای چون آمایش سرزمین برای رشد و تعالی کشور ضروری است اما مرجع علمی برای این امر تعریف نشده است.
وی مهم ترین بخش آمایش سرزمین را جامع نگری دانست و افزود: در آمایش سرزمین باید به امنیت، اقتصاد و معیشت، فرهنگ و آموزش توجه کرد در حالی که تاکنون بیشتر به عمران و آبادانی مناطق پرداخته شده است.
فولادی با اشاره به پیچیده شدن برنامه ها به جای آسان سازی در آمایش سرزمین، یادآور شد: درخصوص مسائل راهبردی وارد شدن به آمایش سرزمین و درگیرشدن در جزئیات، نه تنها کمکی به ما نمی کند، بلکه برنامه ها پیچیده می شود.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود هم کارآفرین کردن دانشگاه‌ها در قالب آمایش سرزمین را یک درخواست عمومی دانست و گفت:کارآفرین کردن دانشگاه‌ها پاسخ مناسبی به بیکاری جوانان بوده که به ‌صورت بحران‌های سیاسی اجتماعی بروز پیدا می کند، بنابراین باید ایده‌های جدید کارآفرین‌ها را موردحمایت قرار داد.
محمد مهدی فاتح با اشاره به تشکیل 18 کارگروه کارآفرینی یادآور شد: دانشگاه باید خدمات دانش‌بنیان به جامعه ارائه دهد.
همچنین معاون هماهنگ کننده ناجا در استان سمنان گفت: در 10 ماهه سال 96، میزان ورودی پرونده ها به نیروی انتظامی، 62 درصد کاهش یافته است.
رضا عابدینی افزود: در سال های گذشته با انجام اقدامات اجتماعی محور به ویژه اقدامات مشاوره ای در سطح کلانتری ها، حدود 60 درصداز ورودی پرونده ها در زمینه حفاظت پاسداری کاهش یافته است.
وی ادامه داد: برخی از استان ها مانند سمنان در این زمینه موفق تر بوده و تا مرز 70 درصد پیش رفته اند.
عابدینی با اشاره به ورود حدود 15 میلیون پرونده به دستگاه قضایی، افزود: نیروی انتظامی به حوزه های اجتماعی توجه کرده اما به خاطر ناکارآمدی هایی که در بخش تولید شکل می گیرد، بخشی از انرژی باید بر کاهش خروجی پرونده ها و ورود به دستگاه قضا متمرکز شود.
وی یادآور شد: بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه امنیت ملی، در راستای تولید در بحث آمایش سرزمین باید رویکرد به سمتی باشد که بتوانیم با تشخیص و احصای مولفه ها و شاخص هایی که با رویکرد امنیت عمومی بر آمایش تاثیر می گذارد، الگویی کشوری تعریف کنیم.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی شاهرود هم گفت: جمهوری اسلامی بر اساس اهداف مقدسی شکل گرفته و اگر قرار بود فقط در امور دنیایی کارهایی انجام دهیم، نیازی به انقلاب نبود چرا که در بسیاری از کشورهای غیر اسلامی، امور دنیا منظم تر از کشور ما انجام می شود.
حجت الاسلام محمد فندرسکی تاکید کرد: مردم ایران برای رسیدن به اهدافی مقدس، نظامی را والا تر از امور مادی طرح ریزی کردند، اما امور مادی برای رسیدن به این اهداف لازم است.
وی با بیان اینکه برای پایه ریزی تمدن نوین اسلامی باید اهداف بلند نظام را به درستی شناخت، اضافه کرد: برگزاری چنین همایش هایی مقدمه شناخت بهتر ظرفیت های کشور است.
در این همایش پیام استاندار سمنان و نماینده مردم شاهرود و میامی هم قرایت شد.
این همایش به مدت 2 روز در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا*** انتشار دهنده:‌محسن شاکری



انتهای پیام /*