زائران ایرانی سرگردان در فرودگاه بغداد به کشور بازگشتند



براساس گزارش ایرنا، نهادهای ایرانی ذیربط در عراق به ویژه سفارت ایران با مداخله مناسب شرایط بازگشت این زائران را به کشور فراهم کردند.
این گزارش به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد حاکی است انتقال زائران ایرانی گرفتار شده در فرودگاه بین المللی بغداد از شامگاه دیشب و ساعات اولیه بامداد امروز چهارشنبه آغاز شد و همه زائران به کشور عودت داده شدند.
با پیگیری مستقیم ‘ایرج مسجدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، کار انتقال تمامی زائران ایرانی که به دلیل یخبندان و مشکل توقف پروازهای فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مجبور شدند دو روز را در فرودگاه بغداد سپری کنند، از دیشب آغاز شد و آخرین گروه زائران ایرانی بامداد امروز (چهارشنبه) به سمت ایران پرواز کردند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرده است که با هماهنگی سازمان حج و زیارت، شرکت شمسا (وابسته به سازمان حج و زیارت)، هلال احمر و هواپیمایی کشورمان، طی دو شب گذشته مقادیر زیادی دارو به زائران بیمار تقدیم و بخش عمده ای از آنها به طور موقت در منطقه ‘العامریه’ در غرب بغداد (خارج از محوطه فرودگاه بین المللی بغداد) اسکان داده شدند.
گزارش حاکی است با وجود این، اگر چه مشکل زوار سرگردان در فرودگاه بین المللی بغداد حل شده است اما همچنان به دلیل ازدحام باندهای پرواز فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، ممکن است در دو روز اینده، پروازهای بغداد به سمت تهران چند ساعت تاخیر داشته باشد.
خاورم *353*380*



انتهای پیام /*