پیوند جمهوریت و اسلامیت ممتازترین دستاورد انقلاب است



به گزارش ایرنا، ابراهیم انصاری لاری روز پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد سی و نهمین سالگرد پیروی شکوهمند انقلاب اسلامی در کیش افزود: رویداد بزرگ تاریخی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اراده، همبستگی و همدلی حضور 36 میلیون نفر شکل گرفت .
وی تصریح کرد: شکل گیری انقلاب اسلامی با حرکت بزرگ و تاریخی و اتحاد ملی ، آزادیخواهی، عدالت طلبی و حقیقت جویی مردم و رهبری بی نظیر امام رحمت الله علیه محقق شد.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با این ابعادی که بصورت بین المللی پیدا کرد به خودی خود قابل تامل و تحسین است که در تاریخ بشریت ثبت شده است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش معتقد است که به ماهیت انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر کمتر توجه می شود و گاهی این ایام نیز به تبیین دستاوردهای اجرایی دولت مبدل می شود.
انصاری لاری تصریح کرد: حضرت امام (ره) بهترین تعریف را بدو ورود ایران اسلامی در بهشت زهرا (س) در رابطه با انقلاب اسلامی داشته که می فرمایند ما انقلاب نکردیم که رژیم برود و رژیمی دیگر بیاد ، بلکه ما انقلاب کردیم که انسان کهنه و متهجر برود و انسانی نو و متکامل و جدید بیاید.
وی تاکید کرد: اساس این انقلاب بر انسان سازی، تربیت ، فرهنگ سازی و ساختن یک دنیای جدید با انسانهای جدید است و همه کسانی که دست‌اندرکاران این نظام هستند باید خودارزیابی ببینیم که با این هدف فاصله گرفتیم یا نه!
انصاری لاری تاکید کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه گسترده ، آموزش عالی ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و همه نهادهای دیگر باید تلاش کنند که خروجی کارشان در راستای تربیت نسلی باشد که مد نظر امام (ره) بود.
وی تاکید کرد : نهادهای نظام اسلامی باید فلسفه وجودی و پیدایش خود را همواره بازخوانی کنند و از روزمرگی پرهیز کنیم تا هدف اصلی انقلاب بیشتر مورد توجه و استمرار یابد.
مدیر عامل منطقه آزاد کیش گفت: همه نهادهای نظام جمهوری اسلامی در طول سال یک فرصت لازم برای معرفی ابعاد کاری و تخصصی خود دارند و لذا نباید دهه فجر تحت شعاع این امور روزمره قرار بگیرد بلکه لازم است در این ایام اصل ماهیت انقلاب برجسته سازی شود.
وی تاکید کرد: باید به شکل های مختلف و از زوایای فرهگی و هنری ، نسل جوان را با اهداف ماهیتی و مفاهیم متعالی انقلاب آگاه کنیم و به آنها شفاف بگوییم اگر چه در مملکت خیلی چیزها کم داریم اما اگر این چیزها را نداریم، بابت هزینه‌هایی است که بابت کارهای بزرگ صرف کرده‌ایم.
وی افزود: باید به این نسل جوان گفت که این هزینه ها بابت مقاومت مردم و مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی پرداخت شده است.
انصاری لاری گفت: امروز استقلال سیاسی مقوله بسیار مهمی است که مردم به خوبی به این ویژگی آگاه هستند و لذا باید به جوانان گفت که امروز مهمترین دستاورد ما از انقلاب اسلامی استقلال است و اینکه ما خود برای خود تصمیم می گیریم.
در ادامه این نشست معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد به تشریح برنامه های ایام الله دهه فجر پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از نگاه سیاسی مردم است .
سعید پور علی افزود: در این ایام تلاش شده تا با ظرافت برنامه های گرامیداشت جشن پیروزی انقلاب متناسب با ایام فاطمیه (س) برگزار شود.
وی اظهار کرد: در نخستین روز دهه مبارک فجر و همزمان با ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی ، با اهدای شاخه گل و پرچم مقدس جمهوری اسلامی از مسافران تهران – کیش در ساعت 9 و 30 دقیقه امروز پنجشنبه پذیرایی شد.
6993
تنظیم و انتشار: اکبر بهاروند



انتهای پیام /*