مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر لازم الاجراست



به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: ساختار ستاد امر به معروف و نهی از منکر به قانون تبدیل و در این قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شده است.
وی بیان کرد: یکهزار و 400 نفر در استان عضو گروه های امر به معروف و نهی از منکر هستند و 800 نفر آموزش لازم در این حوزه را گذرانده اند.
وی گفت: در قرآن کریم و قانون اساسی به انجام 2 فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده و همه ما به عنوان مسلمان باید به آن توجه کنیم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: موضوع امر به معروف و نهی از منکر همگانی است و همه مسلمانان از زن و مرد و پیر و جوان مسئول انجام این واجب الهی هستند.
وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برای برگزاری جشن ها شروطی دارد که باید رعایت شود.
سردار قاسمی گفت: در زمان سوگواری ها جشن برگزار نشود، جشن ها مختلط نباشد و اگر قرار است مختلط باشد خواهران و برداران جدا باشند.
وی افزود: سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشن مناسب و مورد تایید است و با برگزاری جشن در سالن هایی که صندلی نداشته و کفپوش دارد و امکان اختلاط زن و مرد وجود دارد، مخالف هستیم.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری دانشگاه ها را از برگزاری کنسرت معاف کردند و رئیسان دانشگاه ها نباید سالن های خود را اجاره دهند اما با جشن دانشجویی با همکاری نهادهای فرهنگی دانشگاه موافقیم اما موسسه شخصی نباید سالن دانشگاه را اجاره کند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: امام جمعه طبق قانون مسئول انتخاب دبیر استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و چون امکانات فرهنگی در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و در همه جا حضور دارد معمولا در بیشتر استان های کشور فرمانده سپاه استان به عنوان دبیر این ستاد انتخاب می شود.
وی اضافه کرد: بعد از 14 قرن حکومتی ایجاد شده که زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) است و این حکومت که مقابل مستکبران شرق و غرب قرار گرفته دشمنان زیادی دارد که درصدد توطئه و نیرنگ علیه کشور ما هستند.
سردار قاسمی گفت: این انقلاب برخاسته از اراده ملت و تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) است و برای همیشه پابرجاست.
وی یادآور شد: وظیفه ماست تا جایی که ممکن است همه جوانان کشور را جذب کرده و حفظ کنیم.
وی افزود: یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی دادن حق انتقاد به مردم است و در رژیم فاسد پهلوی مردم حتی حق انتقاد نداشتند، البته مردم حق انتقاد دارند اما منظور از انتقاد، تخریب و اغتشاش نیست و افراد مجاز هستند از راه قانونی و مسالمت آمیز خواسته خود را مطرح کنند و فلسفه انقلاب اسلامی همین است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: انتقاد تنها کار مطلوبی نیست و در کنار آن باید پیشنهاد سازنده هم ارائه شود.
وی افزود: وقتی قصد داریم دلیل نبود نشاط اجتماعی در استان را بررسی کنیم باید همه نهادهای مربوط را دعوت کنیم نه اینکه یک جلسه برگزار کنیم.
وی بیان کرد: برون داد نشاط اجتماعی که موضوعی فرهنگی و اجتماعی است باید با برگزاری چندین جلسه و جمع بندی ارائه شود نه با یک جلسه نیم ساعته آن را تمام کرده و نتیجه گیری شود.
سردار قاسمی گفت: در این خصوص معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و معاونت فرهنگی سپاه و معاون آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه دارند اما از هیچ کدام آنها دعوت نشده است.
وی افزود: نشاط اجتماعی در چارچوب قانون و شرع است و باید نظر مراجع را در خصوص کنسرت و رقص زن و مرد ملاحظه کرد.
وی اظهار کرد: آهنگ پاپ مجاز نیست و فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی است که موسیقی اصیل محلی داریم اما سئوال ما این است چرا آن را ترویج نمی دهیم.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: رقص محلی و آهنگ و نوای محلی داریم اما یک خواننده پاپ را دعوت می کنیم که چندین میلیون تومان پول جوانان استان را در یک شب می برد و ترویج فرهنگ بیگانه می شود.
وی ادامه داد: ما ذاتا با جشن مخالف نیستیم چون ائمه اطهار (ع) هم مخالف نبودند اما حدود جشن ها و هنجارها باید رعایت شود چون هم اسلام عزیز و هم موسیقی حد و مرز دارد.
سردار قاسمی گفت: اینکه چند روز اخیر در بعضی روزنامه ها گفته شده که در کشور گروه های فشار وجود دارد، منظورشان احتمالا ستاد امر به معروف و نهی از منکر یا نیروی انتظامی است ولی این تکلیف ماست که امر به معروف و نهی از منکر کنیم و امروز درگیر جنگ نرم هستیم.
وی افزود: آیین نامه نیروی انتظامی باید کاملا رعایت شود، چون مبارزه با فساد وظیفه نیروی انتظامی و دادستان است و فرماندار و استاندار در این خصوص وظیفه ای ندارند.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی



انتهای پیام /*