کاهش مرگ و میر بیماری های واگیردار در کشور / 128هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد



به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج حریرچی روز یکشبنه در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فیروزآبادی شهرری به خبرنگاران افزود: 25 سال سطح امید به زندگی با کنترل بیماری های عفونی، کنترل تدریجی و کاهش مرگ و میر بیماری های غیر واگیرداردر شهروندان بالا رفته است.
وی اضافه کرد: این افزایش سطح امید به زندگی در بعد از انقلاب مرهون فعالیت های دولت ها در حوزه بهداشت و درمان است و امیدواریم این شرایط را نسبت به گذشته بهبود دهیم.وی گفت: قبل از انقلاب از هر هزار کودک زیر پنج سال، 136 مورد منجر به فوت می شد که در حال حاضر این رقم به 17 مورد رسیده است.
حریرچی تصریح کرد: بر اساس طبقه بندی های موجود، در حال حاضر 50 درصد مردم بیش از 70سال عمر می کنند.
حریرچی با بیان اینکه بیشتر بیماری ها در دوران پیری شیوع می یابد، گفت: برای مقابله با آن نیز مستلزم آن هستیم تا خدمات مراقبتی برای افراد میان سال و کهنسال افزایش دهیم.
وی ادامه داد: به دلیل برعکس شدن میزان روستانشینی و شهرنشینی در حال حاضر متوسط بعد خانوار از 5 نفر به 3.3 نفر کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: امروزه تنها 25 درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند و با گسترش نظام مراقبت و بهداشتی از گسترش بیماری‌های غیرواگیردار از جمله سرطان و بیماری‌های روانی در میان کهنسالان جلوگیری شده است.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: درتمام کشور ۱۲۸ هزار تخت بیمارستانی عمومی و خصوصی وجود دارد که ۲۴ هزار تخت در قالب طرح تحول سلامت یا جدید اضافه شده یا نوسازی شده‌اند.
وی گفت: تخصیص به موقع اعتبارات در راستای تثبیت طرح تحول نظام سلامت و رضایتمندی عمومی به صورت مستمر دنبال می شود.
کلینیک فوق تخصصی فیروزآبادی امروز یکشنبه با حضور ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، هدایت الله جمالی پور فرماندار ری و جمعی از مسئولان این شهرستان همزمان با چهارمین روز از دهه فجر در شهرری مورد بهره برداری قرار گرفت.
این کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در یک هزار متر مربع و در هفت طبقه به مساحت چهارهزار و 800 متر مربع با اعتبار 170 میلیارد ریال در بازه زمانی سه ساله از محل اعتبارات طرح نظام سلامت به بهره برداری رسید.
خبرنگار: امین کمالی فر – انتشار: روح الله صائب
تهرام/7247/6003



انتهای پیام /*