گلزار مطهر شهدا در بهشت زهرا (س) گلباران و عطرافشانی شد



به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این مراسم با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند.
محمد حسین مقیمی استاندار تهران، حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ، حجت الاسلامی محمودی ریاست شورای تبلیغات اسلامی استان تهران و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.
گروه مارش ارتش جمهوری اسلامی با نواختن آهنگ های انقلابی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) بار دیگر یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.
شرکت کنندگان در این آیین با در دست داشتن عکس امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی و دسته گل از حماسه های ملت ایران را در سال 57 و دوران هشت سال دفاع مقدس گرامی تجلیل کردند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این برنامه ضمن قرائت بیانیه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برنامه مهمانی لاله های گفت: انقلاب اسلامی ایران مانند نسیم بود که از سوی خداوند به وسیله امام خمینی(ره) به ملت بزرگ ایران وزید و ایران اسلامی را از یوق استبداد طاغوت نجات داد.
حجت الاسلام محمد حسن کاویانی شهیدان را برندگان اصلی نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: شهیدان سرفراز انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از فرصتی که نظام اسلامی فراهم کرده بود به خوبی در جهت رسیدن به قرب الهی استفاده کردند و توانستند خود را از دنیای مادی به سمت ملکوت اعلا برسانند.
وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در خصوص مقام والای شهیدان مبنی بر اینکه قبور شهدا امامزادگان عشقند، گفت: کسانی که به زیارت قبور شهدا نایل می شوند به معنای واقعی کلمه مقام و جایگاه شهدا را درک کرده اند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرهون رشادت، فداکاری و ایثار تعداد زیادی شهید است، عنوان داشت: امروز ما باید با استقامت و پیروی از ولایت رهرو راه شهدا و با صداقت پاسدار خون شهدا باشیم تا نظام اسلامی از گزند انواع آفت ها و توطئه های داخلی و خارجی عبور کند و بدست صاحب واقعی خود برسد.
مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ نیز در ادامه این برنامه گفت: آیین معنوی مهمانی لاله ها همه ساله به مناسبت ایام الله دهه فجر همزمان در تمامی گلزارهای شهدای سراسر کشور اجرا می شود.
حمید علی صمیمی با بیان اینکه برنامه میهمانی لاله ها امسال از سال های گذشته متفاوت تر برگزار می شود، افزود: امسال برای اولین بارگلزار شهدا به عنوان نماد فرهنگی در نظر گرفته شده است.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه ** انتشار: روح الله صائب



انتهای پیام /*