بیش از 89 درصد زندانیان کهگیلویه و بویراحمد سابقه کیفری ندارند



به گزارش ایرنا، اسماعیل جمیاری روز شنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 5.5 درصد از زندانیان این استان دارای یک مورد سابقه کیفری هستند و پنج درصد نیز بیش از یک مورد سابقه کیفری دارند.
وی افزود: بیش از 97 درصد زندانیان کهگیلویه و بویراحمد را مردان و کمتر از سه درصد را نیز زنان تشکیل می دهند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان تحصیلات 55 درصد زندانیان این استان زیر دیپلم، 29.5 درصد دیپلم و 16.5 درصد نیز بالاتر از دیپلم است و 58 درصد آنان متأهل و 42 درصد مجرد هستند.
جمیاری با اشاره به وجود حدود 600 زندانی جرایم غیرعمد شامل بدهی، مهریه، نفقه و تصادفات رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: 224 نفر از این تعداد در یک سال گذشته از طریق جمع آوری کمک های نقدی خیران و مردم، کمک ستاد دیه کشور و کمک سه انجمن حمایت از زندانیان استان آزاد شده اند.
وی ابراز داشت: 590 نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد در این مدت در قالب طرح «زندان باز» روزها در خارج از زندان مشغول به کار برای کسب درآمد هستند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 375 نفر از زندانیان استان در این مدت در رشته های فنی و حرفه ای، 235 در رشته های صنایع دستی و 570 نفر نیز در رشته های کشاورزی پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم گواهینامه مهارت دریافت کرده اند.
جمیاری اظهار داشت: زندانیان دارای گواهینامه مهارت کهگیلویه و بویراحمد با مراجعه به مرکز مراقبت بعد از خروج مستقر در اداره کل زندان های استان تسهیلات خوداشتغالی دریافت می کنند و سال گذشته نیز این وام به 43 نفر از آنان پرداخت شد.
وی بدون اشاره به آمار، افزود: سال گذشته 2 میلیارد ریال به خانواده زندانیان کهگیلویه و بویراحمد در قالب پرداخت نقدی و یا سبد کالا کمک شد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای نخستین بار 114 نفر از زندانیان این استان سال گذشته در آیین معنوی اعتکاف در مساجد شرکت کرده و 85 نفر نیز با کمک نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در استان برای زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.
جمیاری عنوان کرد: 200 نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم که 10 اسفند امسال توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این استان برگزار می شود نام نویسی کرده اند.
وی ابراز داشت: قرار است تا پایان امسال 200 نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شوند.
جمیاری گفت: سال گذشته نخستین المپیاد ورزشی در رشته های مختلف با شرکت 300 نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد در زندان های این استان برگزار شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110



انتهای پیام /*