تاکسی اینترنتی شهرداری قزوین راه اندازی می شود



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین،عبدالعلی دربندی‌زاده با بیان اینکه هر روز شاهد پیشرفت فناوری در جامعه هستیم،افزود: به کارگیری تاکسی‌های اینترنتی خارج از شبکه شهرداری ها و بدون نظارت های لازم بدون شک بیکاری برخی از شاغلان حوزه ناوگان تاکسیرانی را به همراه دارد.
دربندی زاده با بیان اینکه بزودی تاکسی اینترنتی قزوین زیر نظر سازمان تاکسیرانی شهرداری راه اندازی می شود، ادامه داد: البته طرح تاکسی اینترنتی مزایایی هم دارد که از آن جمله می‌توان به افزایش کیفی سفرهای درون شهری و کاهش هزینه های شهروندان اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین ادامه داد: با توجه به وسعت و جمعیت کم شهرهایی مانند شهر قزوین، تحقق این این موضوع بسیار دشوار است اما با برنامه‌‎ریزی دقیق می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.
دربندی زاده خاطرنشان کرد: به طور قطع چنین اقدامی لطمه جبران‌ ناپذیری به اقتصاد تاکسیرانان وارد می‌کند بنابراین نباید بدلیل افزایش میزان درآمد، اهداف و آرمان‌های انسانی را زیرپا بگذاریم.
وی با بیان اینکه امنیت مسافران نکته کلیدی است که نباید از آن به سادگی گذشت، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی قزوین نیز به منظور بومی‌سازی نرم‌افزارهای تاکسی آنلاین حدود 6 ماه است با شرکت‌های مختلفی مذاکره کرده و به زودی طرح اجرایی آن پس از طی مراحل قانونی آغاز می‌شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: وقتی از لغت تاکسی استفاده می‌شود در ذهن مردم خودرویی زرد، نارنجی یا سبز رنگ تداعی می شود بنابراین استفاده از این لغت برای خودروهای شخصی که هیچ شناسنامه و پرونده‌ای ندارند، غیرقانونی و غیرمنطقی است.
دربندی‌زاده گفت: در ضمن سازمان تاکسیرانی قزوین هیچ احساس خطری نسبت به ورود فناوری تاکسی آنلاین ندارد زیرا به مزایای آن از قبیل کاهش قیمت تمام شده، کاهش قیمت کرایه، کاهش میزان ترافیک شهر و افزایش کیفی خدمات اعتقاد دارد.
وی ادامه داد: سازمان تاکسیرانی به عنوان پدر خانواده تاکسیرانان باید نسبت به تامین معاش و زندگی فرزندان خود نگران باشد و تا زمانی‌ که بتواند اجازه نمی‌دهد ضربه‌ای به اقتصاد و معاش زندگی این قشر زحمتکش وارد شود.
7388*3013



انتهای پیام /*