یک کوهنورد مفقود شده در قله تفتان امروز نجات پیدا کرد



علی اکبر چاکرزهی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه کوهنورد بعداز ظهر روز پنجشنبه بدون راهنما عازم صعود به قله تفتان شده بودند که یک نفر آنان در میانه راه به اردوگاه دره گل بازگشته و 2 نفر دیگر به راهشان ادامه داده اند.
وی افزود: عصر دیروز خبر مفقودی این 2 نفر به پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر خاش اعلام شده است که سه تیم امداد و نجات برای یافتن آنان عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند.
وی ادامه داد: نیروهای امداد و نجات علیرغم تلاش زیاد به دلیل نامساعد بودن هوا و برف و کولاک موفق به یافتن 2 کوهنورد مفقودی نشدند تا اینکه در ادامه جستجوها ساعت 14 امروز یک نفر آنان به نام رضا سارانی توسط نجاتگران هلال احمر نجات یافت.
فرماندار خاش گفت: جستجو و تلاش برای یافتن کوهنورد دیگر ادامه دارد.
این در حالیست که روابط عمومی جمعیت هلال احمر خاش به نقل از رئیس این نهاد صبح امروز به اشتباه خبر از پیدا شدن 2 کوهنورد مفقودی داده بود.
در خبر ارسالی روابط عمومی هلال احمر خاش به خبرنگار ایرنا آمده بود که نیروهای امداد هلال احمر شهرستان خاش پس از هشت ساعت عملیات جست و جو حدود ساعت 23 پنجشنبه شب 2 کوهنورد گرفتار در برف و کولاک قله تفتان را نجات دادند.
محمدامین حسین زهی رئیس جمعیت هلال احمر خاش اظهار داشت: سه تیم امداد کوهستان شامل 12 نفر نجاتگر و یک تیم چهار نفره پشتیبانی با اطلاع از مفقود شدن این 2 کوهنورد به سرعت برای شناسایی و امداد رسانی به منطقه اعزام شدند.
وی افزود: با توجه به بدی آب و هوا و نبود شرایط جوی مناسب، تیم امداد و نجات موفق به یافتن مفقودان مورد نظر نشدند.
رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: تیم های امدادی پس از هشت ساعت جست و جو موفق به برقراری ارتباط تلفنی با مفقودان شدند و توصیه های امدادی لازم را در اختیار این 2 کوهنورد قرار دادند.
حسین زهی گفت: با وجود اخطارهای لازم صادر شده از سوی سازمان های مسئول مبنی بر اینکه در روزهای اخیر قله تفتان از شرایط جوی مناسبی برای کوهنوردی برخوردار نیست این 2 نفر اقدام به کوهنوردی کردند.
حسین زهی از کوهنوردان و گردشگرانی که قصد صعود به قله و ارتفاعات تفتان را دارند خواست با توجه به شرایط بد جوی و وجود برف در ارتفاعات از انجام هرگونه صعود بدون هماهنگی و در اختیار داشتن راهنما خودداری کنند.
قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان با چهار هزار و 50 متر ارتفاع در 30 کیلومتری شهر خاش و 160 کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در طول سال به ویژه فصل پاییز و زمستان پوشیده از برف است.
7310**6081



انتهای پیام /*