خلیج فارس مواج و متلاطم می شود



نادر شفیع خدایی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود در این مدت سرعت وزش باد روی دریا گاهی به بیش از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از2 متر برسد.
وی بیان کرد: بر همین اساس توصیه می شود دریانوردان در مدت یادشده از ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه شناورهای کوچک و صیادی خودداری شود.
شفیع خدایی ادامه داد: همچنین در این مدت به سبب وزش باد ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی ساعت ها دور از انتظار نیست.
وی یادآور شد:همچنین بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از اواخر وقت امروز با نفوذ امواج ناپایدار به جو استان بوشهر، ناپایداری های جوی افزایش یابد.
مدیرکل هواشناسی بوشهر ادامه داد: با این شرایط با افزایش پوشش ابر در آسمان استان، از روز جمعه تا ظهر روز شنبه احتمال بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد وبرق در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.
شفیع خدایی ادامه داد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط مه رقیق و از اواخر وقت افزایش ابر با احتمال رگبار خفیف باران، رعدوبرق و گاهی وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی استان پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: امروز جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا 32 کیلومتر در ساعت و از فردا جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت 10 تا 32 کیلومتر در ساعت که گاهی به بیش از 36 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.
شفیع خدایی افزود: برای 24 ساعت آینده ارتفاع موج خلیج فارس 30 تا 60 سانتی متر پیش بینی شده که گاهی تا90 سانتی متر نیز افزایش می یابد.
وی ادامه داد: زمان جزر اول دریا 02:30 بامداد، مد اول 8:56 ، جزر دوم 13:56 و مد دوم 20:03 خواهد بود.
7212/6043**



انتهای پیام /*