5500 میلیارد تومان سال آینده به حمل و نقل عمومی کشورتعلق می گیرد



به گزارش ایرنا، محمد علی افشانی پنجشنبه در آیین افتتاح ایستگاه شانزدهم خط یک مترو شیراز و بهره برداری از 20 واگن مترو افزود:با همت مسئولان قبلی و کنونی شهر شیراز پروژه قطار شهری این شهر جزء بهترین ها در کشور است و در حالی که بسیاری از شهرها و کلانشهرهای ایران حتی یک کیلومتر قطار شهری ندارند شیراز بیش از 24 کیلومتر مسیر بهره برداری شده دارد.
وی ادامه داد: میزان توزیع قطارها در کشور براساس کیلومتر بهره برداری شده خواهد بود و هر شهری در کشور پروژه بیشتری در این حوزه به بهره برداری برساند واگن بیشتری به آنها تعلق خواهد گرفت.
افشانی اضافه کرد: امیدوارم ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیران شهری و استانی فارس قرار گیرد و همچنین امور مربوط در این زمینه را به موقع پیگیری کنند که سهم اعتبارات این استان بصورت حداکثری جذب شود.
در این آیین استاندار فارس گفت: دولت یک هزار و 300 میلیارد تومان برای ساخت بیش از 24 کیلومتر از خط مترو کلانشهر شیراز که به بهره برداری رسیده هزینه کرده است.
اسماعیل تبادار افزود: امروز ایستگاه کاوه مترو شیراز واقع در بولوار مدرس و 20 واگن مجموعا با اعتباری بالغ بر 175 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده تا زمینه خدمت بیشتر به شهروندان شیرازی فراهم شود.
وی ادامه داد: شاید مترو خدمات گرانی باشد ولی مزیت های بسیاری نظیر حمایت از محیط زیست این کلانشهر ، صرفه جویی در زمان ، انرژی و هزینه ها را در دراز مدت به همراه دارد.
در این آیین شانزدهمین ایستگاه خط یک مترو با نام ایستگاه کاوه با هفت هزار و 400 متر مربع زیربنا افتتاح شدو همچنین 20 واگن جدید مترو شیراز جمعا با اعتباری بالغ بر 175 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
9873 /1876



انتهای پیام /*