مسکن حجاج درمدینه اجاره شد



به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، درنشست امروز (دوشنبه) شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری وسازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر اعلام شد: گروه مسکن درحال گفت وگو برای اجاره مسکن حجاج درمکه است و تاکنون توانسته در مورد اجاره حدود چهل درصد آن با طرف های سعودی به توافق برسد.
وی خواستاراعلام نرخ حج آینده تا پایان بهمن ماه شد و از تمامی دست اندرکاران حوزه حج و زیارت خواست تلاش کنند حج 97 آبرومند و با عزت و سربلندی برگزار شود.
درادامه این جلسه مشکلات حوزه عتبات عالیات مطرح و بررسی شد و نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت تاکید کرد: رفع مشکلات در این حوزه و ساماندهی و اصلاح چرخه اعزام زائر به عراق نیاز به تصمیم جدی و اقدام قاطع دارد و امیدواریم با رویکرد جدیدی که شاهد هستیم فعالیت ها در این حوزه با شتاب بیشتری دنبال شود و به نتیجه برسد.
قاضی عسکرهمچنین با اشاره به حادثه آتش سوزی شب گذشته درهتل محل اسکان زائران استان مرکزی در نجف اشرف، گفت: در این حادثه تاسف بار دو تن از هموطنانمان فوت کردند که برای آنها طلب مغفرت و برای بازماندگان از خداوند منان صبر مسئلت می نماییم.
وی با اشاره به این که این حادثه برای کاروان های آزاد اتفاق افتاده، اظهار کرد: زائران آزاد و تحت نظارت سازمان حج و زیارت برای ما فرقی ندارند، لیکن ما چندین سال است زنگ خطر را به صدا درآورده ایم و از مسئولان خواسته ایم فکری برای کاروان های غیرمجاز بکنند تا همگی در چارچوب ضوابط و مقررات به عراق اعزام شوند.
وی گفت: بی دقتی نسبت به این مسئله می تواند خطرساز و ضایعه آفرین باشد و امیدواریم با همکاری دستگاههای مسئول، مشکلات مربوط به فرایند اعزام زائران عتبات حل و در روش های اعزام نیز تجدیدنظر صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر تاکید کرد که امام امت (ره) و شهدا حق بزرگی برگردن ملت ایران دارند و همه باید قدردان نعمت انقلاب باشیم و برای تحقق اهداف انقلاب بکوشیم.
در ادامه این جلسه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت از اقدامات انجام شده برای پخت غذا و انتقال زائران ایرانی توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایر و سعودی به عربستان و بالعکس و مذاکرات انجام شده برای تامین ارز مورد نیازحج آینده گزارشی ارائه کرد و گفت: تاکنون نزدیک به 25 هزارنفر از دارندگان فیش های اولویت دار تا پایان آبان ماه 1385 اطلاعات خود را در سامانه حج تکمیل کرده اند.
اجتمام**1193*1724*1933
تنظیم:بهروز سلطانیان* انتشار: حسین فتح الهی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej



انتهای پیام /*