ادای احترام استاندار کرمانشاه به شهدای هرسین و بازدید از مدرسه علمیه



به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه به همراه جمعی از مدیران و خبرنگاران استان به منظور افتتاح چند طرح صنعتی و خدماتی و همچنین ادای احترام به مقام شامخ شهدا، به هرسین سفر کرد.
وی ابتدا با حضور در مزار شهدای شهر هرسین ضمن قرائت فاتحه، با نثار شاخه های گل یاد و خاطره رشادت های شهدای والامقام این شهرستان را گرامی داشت.
بازوند سپس در منزل شهیدان حشمت الله و احدالله محسنی حضور یافت و ضمن تجلیل از مقام شامخ این دو شهید، با اهدای لوح از پدر آن ها قدردانی کرد.
وی در این دیدار خانواده شهدا را مایه افتخار نظام و انقلاب اسلامی معرفی و از صبر و شکیبایی آن ها سخن گفت که بدون هیچ چشم داشتی فرزندان خود را روانه جبهه ها کردند تا انقلاب و نظام اسلامی به دست دشمنان نیفتد.
بازوند همچنین شهدا و خانواده های آنان را چراغ راه هدایت مردم معرفی کرد و گفت: متاسفانه آنگونه که باید نتوانسته ایم رشادت ها و از خودگذشتگی شهیدان والامقام را به نسل امروزی منتقل کنیم.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: همه ما از معرفی شهدا و اینکه چقدر برای انقلاب و نظام و کشور ایثارگری کرده اند، غافل مانده ایم در حالی که کار بزرگ آن ها همواره باید مدنظر همه مردم بخصوص مسئولان باشد.
وی در پایان نقش رسانه ها را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به نسل امروزی بسیار مهم و خطیر دانست و گفت: همه باید دست به دست یکدیگر دهیم تا میراث داران خوبی برای شهدای گرانقدر باشیم.
شهیدان احدالله و حشمت الله محسنی تنها به فاصله یک روز در تاریخ های 24 و 25 دی ماه 1365 در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
شهرستان هرسین 300 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که حدود 95 درصد آن ها در جبهه های نبرد حق علیه باطل به درجه شهادت نائل آمده اند.

**بازدید استاندار از مدرسه علمیه هرسین
استاندار کرمانشاه سپس با حضور در مدرسه علمیه شهر هرسین ضمن دیدار با طلبه های این مدرسه از بخش های مختلف آن نیز بازدید کرد.
در این بازدید که امام جمعه شهرستان هرسین و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز استاندار را همراهی می کردند، بازوند برای اختصاص مبلغی جهت تکمیل بخش های باقی مانده از مدرسه علمیه، قول مساعد داد.
شهرستان هرسین در 44 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی



انتهای پیام /*